eli sellainen juttu ois tarkoitus asentaa xp uusiks kun kone alkaa olla jo aika hitaan puoleinen.mulla ois uus sata kovo 250gb jonka laittaisin nykyisen tilalle onko järkee?? onko sata niin paljon nopeampi yms että kannattaa. onko paras tapa vaan ottaa vanha irti liittää uus kiinni ja alustaa se jne..??
Uusi kovo on todennäköisesti nopeampi kuin vanha kovo. SATA kovolle voi olla vähän hankalempi asentaa Windowsia, koska se vaatii usein SATA ajurit asennuksen alussa.
just eli ois parempi alustaa vanha asema ja pistää winukka siihen uusiks ja toi uus sitte rinnalle vaan ehkä jopa kolmanneksi asemaksi, kun mulla on jo 2 *80gb c ja d
Se on taas maku kysymys. Itse olen aina asentanut käyttiken uusimmalle kovolle ja pistänyt vanhemmat pienet kovot dataosioiksi. Tietysti toi SATA hankaluus voi aiheuttaa ylimääräistä vaivaa, mutta jos asentaa Windowsin uusiksi niin on siinä muutenkin työtä.
no joo työtä siinä on niin pirusti kaikki ohjelmat yms uusiksi ei oikeen innostais, täytyy nyt vielä tutkii kumpi vanhoista pitää ihme rutinaa ja kattoo sit josko se ois toi d asema ni sitte uus sen tilalle ja käyttis asemaan pikku siivous, ylimääräiset ohjelmat pois jne , kun winukan uudelleen asennuksen kans on aina olu vähä ongelmii kun sit sitä pitäis taas päivittää niin pirusti yms..
Jos vanha asennus toimii, niin työn vähentämikseksi tee sata levystä uutta tilaa. Asentamalla jatkossa ohjelmat sinne on se koodinluku hieman nopeampaa. Asenatamalla kaikki uusiksi sata kovoon luetaan winukankin koodi nopeammin. Paljonko tuo nopeuslisä on? Winukan täysasennus korjaa helpoiten kaiken tahman, mitä siihen aikaa myöten tulee. Jos asennat uusiksi, niin imuroi ensin kaikki updatet kovolle, niin päivität aukot kuntoon, ennekuin kytket nettikaaplin kiinni. Palomuuri ja antivirus kanssa imuroituina ja asennettuina ennen kaapelia. Ja uusi kovo kannattaa osioida. Jos vanhat kovot hajoaa lopullisesti ja winukka menee sekaisin, on sulla osio(t), johon siirrät datasi talteen. Tai talletat jo alunperin. Mielestäni kaikkien ohjelmien uudelleen asennus on paljon nopeampaa kuin säättää viallista winukkaa. Puhumattakaan jos kone on saastunut/kaapattu. Noita HiJackThis palstoja lukiessa näkee sen pitkällisen työmäärän, mitä joutuu tekemään.