Windows XP uuteen koneeseen

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by mamasu, May 2, 2009.

1. mamasu

mamasu Member

Trophy Points:
    11
    Aion tilata tässä parin kuukauden sisällä uuden koneen, mutta mitä olen kattonu esim. verkkokauppa.comista, niin kaikkiin tulee Windows Vista. Haluaisin ehdottomasti XP, mutta itselläni on vain poltettu, enkä jaksa sen kanssa enää tapella. Haluan siis aidon, mutta nyt kysymys kuuluukin, että jos tilaan koneen johon on esiasennettuna Vista, niin pystynkö itse asentaa siihen XP:n jos tilaan kaupasta samalla tuon OEM:n? Vai asentavatko ne siellä sen itse koneeseen Vistan sijasta?

2. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Jos koneessa on vista esiasennettuna, niin vaikka tuon XP:n tilaatkin, niin eivät ne sitä ilman eri korvausta siihen asenna.

3. Zeikko

Zeikko Regular member

Trophy Points:
    26
    Windows XP ei sitten ole directx11 yhteensopiva... että jos ostat jonkun kalliin pelikoneen niin odota edes windows 7

4. kheetor

kheetor Member

Trophy Points:
    16
    Älä osta valmista konetta jos et halua käyttistä, sillä siitä tulee automaattisesti se 100e hintaa päälle siitä hyvästä. Tällä palstalla neuvotaan ihmisiä kokoamaan koneita komponenteista, mikä on sullekkin paras ratkasu tuon käyttisasian takia.

Koneen saa valmiiksi koottuna ja asennettuna lisähintaa vastaan (noin 50e liikkeestä riippuen) jos itse kokoaminen epäilyttää.

Ja nuo OEM käyttikset myydään nykyään ihan kuin tavallisetki paketit eli levyillä tulee kotiin ja itse joutuu asentaan jos ei asennuspalvelua osta.

5. mamasu

mamasu Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos kaikille viesteistä.

Eli siis jos ostaisin tuon XP:n OEM:n niin pysytisin kuitenkin asentamaan sen siihen tilaamaani koneeseen? Vai eikö sitä pystyisi asentamaan ns. päälle jos siinä on jo Vista esiasennettuna?

Mitään hirmu pelikonetta en tarvitse. Sellanen perus hyvä nykyajan paketti, pitää pyörittää pelejäki, mutta kyllähän nuo nykyset nyt kaikki pyörittää näitä meikäläisen Age of Empires ja Warcraft kolmosia..

Ja koneen kokoaminen itse ois kyllä pienimuotonen haaste. Tosin saisin siihenki kyllä apua lähipiiristä.

6. kheetor

kheetor Member

Trophy Points:
    16
    XPn asentaminen Vistan päälle voi vaatia formatoinnin välissä koska muistelisin että tuossa tulee virheilmotus joka sanoo että koneessa on jo kehittyneempi käyttis eikä suostu asentaan. Mutta kyllä se onnistuu.

Mutta korostan vielä että säästät hintaluokasta riippuen 100-300e jos ostat koneen komponenteista vaikka valmiiksi kasattunakin. Minkälaista konetta oot katellu?

Share This Page