Ok, elikkä mulla on semmoinen ongelma: Latasin piraattisen Windows xo pro, ja nyt on kiusallinen ongelma... Poistin sen piraattisen windows xp pro ja aina kun käynnistän koneen niin siinä on 2 vaihtoehtoa valita minkä järjestelmän käynnistän: Windows xp Home Edition ja Windows zp Proffesional... Jos painan pro:sta niin siihen tulee pieni ilmoitus että tämä järjestelmä onm vahingoittunut... Puuttuu hall.dll Elikkä mä poistin sen... Miten mä sen poistin oli niin että mulla on kaks asemaa: C:asema ja D:asema tai kovalevyy, iha sama... Eli siis alustin D:aseman, jossa oli piraattinen xp ja nyt kaikki on kunnossa paitsi et tulee se pikku ilmoitus joka häiritsee... Voiks joku auttaa että sitä ei tulis sitä ja pitäis valita minkä ottais, koska mulla ei oo enään sitä pro xp... Kiitos...
c: -aseman juuressa on piilotettu järjestelmätiedosto nimeltä boot.ini. Tämä tiedosto pitää sisällään tiedon noista sinun valikon käyttöjärjestelmistä. Poistamalla rivin jossa tämä sinun piraattikäyttis mainitaan poistaa myös sen tuosta alkuvalikosta. Ota kuitenkin varmuuskopio tiedostosta ennen kuin alat sitä muuttamaan. Väärin muutettu boot.ini johtaa siihen, ettei kone käynnisty ollenkaan.
Varmuuskopio tarpeen, jos haluaa tietää mitä boot.ini sisältö oli ennen kuin muuttaa. Käy vaikka ruurupaperille kirjoitettuna. Koska jos ei winukka enään käynnisty, niin millä kovolle tallletetun varmuuskopion saat takaisin??? Live linux cd on kätsy, jos sössii winukan sekaisin. Sillä voi "muistiolla" kirjoittaa takaisin alkuperäiseen muotoon boot.ini:n sisällön. Tai palauttaa kopion. Mutta kysyjälle tiedoksi tässä vanhassa kejussa on selitety boot.ini sisältö selitettynä just vastaavaan ongelmaan. eli mikä rivi sieltä pitää poistaa. (Ja on "kikka" selvittää että on oikea rivi, eli se väärä xp joka ei käynnisty. Jos ne on saman nimiset. win7pro:lla teksti erona on home ja pro.)
Ei toimi... boot.inissä oli en muista mikä mut nyt siinä on tää teksti: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) \WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn Mitä teen?
Auttakaa se ei edelleen toimi Nyt menin vielä asentaa piraattisen Vistan ja nyt se bootti on ihan outo Poistin kyllä Pro xp:n ja Vistan mut siin on edelleen ongelma Auttakaa ((
Lopeta se warettaminen ja noihin laittomiin ohjelmiin apujen kysely,eikö ylläpito vaivaudu puuttumaan "tähänkään" ongelmaan.
Kliinaa kovo, tuolla on siihen ohjelmia ja linkkejä mistä niitä saa. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/304075 Itse ilen käyttänyt killdisk ohjelmaa ja hyväksi havainnut, ohjelma on englanniksi joten sitä pitäisi ainakin auttavasti osata.
Se mitä alkuun ongelmaa sanoit = xp Pro valinta kummittelee bootissa. Se poistuu aiemmalla ohjellani = kts. linkki. Ei auta ne mitä et muista tai kykene kertomaan. Jos on tosiaan vain 1 multi-alkuinen rivi, niin alun ongelmaa ei tule. Jos luit vanhan ketjun (linkki), Niin huomaatko? default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS Fyysisesti tokasta kovosta käynnistystä yrittäis oletuksena. Mikkisoftan hölmöydestä johtuu, että (D asema nimellä kulkee fyysisesti toinen kovo rdisk(1)partition(1) Tai yhden kovon toinen looginen asema eli osio rdisk(0)partition(2) Nyt sä sitten sovelsit omiasi ja menit asentamaan vistan rinnalle. Joka on ihan omaan malliin vääntänyt dual-boot tiedostot "Kustaan" en oo sormiani sotkenut, joten en tiedä mitä vois rukata. Onko boot.ini:stä muokattavissa.