Windows98 ei tunnista modeemia / Verkkokortin ohjain hukassa?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by finskiman, Jul 6, 2007.

  1. finskiman

    finskiman Guest

    Elikkäs hankin juuri 4mb:sen laajakaistayhteyden vanhaan Pentium III:eeni, jossa siis Windows 98 ja modeemi on Motorolan joku niistä SURFboard pysty kaapelimodeemeista, mutta ongelmia ongelmia.

    Ensin se tarvitsi jotain Windows98 CD-ROM:ilta. Mutta sitten kun yritän luoda yhteyttä ja kone yritti tunnistaa modeemia niin se ei tunnistanut kummastakaan portista ja toinenhan niistä pitäisi siis olla etherlinkki vai mites? Sen jälkeen se pyytää valitsemaan modeemin luettelosta (ja siellä ei tietenkään ole) tai hakemaan jotain levyltä, mutta modeemin mukana tullut levy ei kelpaa - sanoivat yhteydentarjoajan puhelinpalvelussakin. Heiltä päin yhteys on kuulemma kunnossa ja siellä puh.palvelussa epäili että verkkokortin ajurit eivät ole kunnossa. TCP/IP protokollan (vai mikä se oli) eli käsittääkseni verkkokortin se kyllä löysi, joka on 3Com Fast Etherlink XL 10/100mb Tx Ethernet NIC(3C905B-TX). Yritin löytää oikeita ajureita 3Com:in sivuilta ja luulinkin löytäväni(toisaalta siinä monia vaihtoehtoja: http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=5&sort=effdt&order=desc&sku=3C905B-TX) -onko oikea paikka josta etsiä? Kopioin niistä sen ensimmäisen (kun kirjastossa saanut kuin korpulle laitettua ja niitäkään ottanut tarpeeksi mukaan). Kokeilin sen ajaa kuitenkin ja levitin tiedostot työpöydälle (Mihin kansioon ne muuten pitäis laittaa jos pitäis laittaa?). Kuitenkin yritin päivittää verkkokortin ohjainta niillä tiedostoilla joita hain 3com:in sivuilta niin windows sano että ei löytänyt niistä oikeaa *.inf tiedostoa. Tarkistin oliko siellä sellaista ja ei ollut. Teenkö nyt tätä oikein? Pitääkö minun löytää sellainen tiedosto vai mitä minun pitää tehdä?


    Eli auttakaa pliis...Mitä mun pitäis tehdä että saisin laajakaistan pelaamaan?
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Ensinnäkin jos tuo on ulkoinen adsl-modeemi niin siihen ei tarvita ajureita. Niin onhan se adsl-modeemi?
    edit: Ei pitäisi väsyneenä vastailla, kaapelimodeemihan tuolla on kerrottu olevan. Elikkä se siitä. Omat kokemukset kaapelimodeemeista ovat hyvin vähäisiä.

    No sitten seuraava vaihe: verkkokortin ajuri löytyy esim Mbnet/ajuriapajalta ja siellä on linkki myös valmistajan sivulle.
    Itse purkaisin sen jonnekkin muualle kuin työpöydälle esim tee kansio c:\drivers tai ajurit ja sinne vielä oma kansio tuolle verkkokortille 3com905b-tx ja pura ajuri sinne. Sitten asennuksessa valitset vaihtoehdon Levy ja kerrot polun tuohon kansioon jossa on verkkokortin ajuri.
     
    Last edited: Jul 8, 2007
  3. finskiman

    finskiman Guest

    Latasin sen ajurin, mutta heh vika olikin kai siinä että yritin kokoajan luoda puhelinverkkoyhteyttä. Hävettää :) Tosin sen toisen valinnan nimi: "lähiverkkoyhteys" vähän hämäsi kun että miten lähi, mutta sainpas nyt toimimaan. Kiitti sulle kuitenkin!
     

Share This Page