Ostin uuden koneen ja rakentelin sen ite (tais olla virhe-virhe amatööri liikentees). Kova on sata liitännällä emos ja dvd asema on ide kaapelilla emos. Kova on uusi, eli ei oo asennettu viel mitää järjestelmää. Kone lähti asentaa Win mut sit se tilttas ja jouduin painaa reset. Ja nyt sitte ei pysty asentaa Win. ?? Biossista kaikki kunnossa, tunnistaa asemat ja buutitkin pitäs olla kohillaan, oon kokeillu eri buutti järjestyksiä..... Niin ja kova on täl hetkel laitettu ATA 3.0 Gb/s pitäskö se rajoittaa 1.5 Gb/s ?? Win mitä asensin oli itte poltettu mut sen pitäs toimii kun sillä on asennettu yhteen toiseenkin koneeseen Win mikä oli melkeen samoilla palikoilla. Mikään ei vaan auta et lähtis asentaa Win.... oon resetoinu Emonkin monta kertaa ,,mut ei vaan auta mikään.. Kone menee biosista eteenpäin ja sitte näyttöön ilmestyy se pätkä valkosta viivaa vasempaan yläkulmaan ja ei tapahdu yhtään mitään... Pitäskö käydä hakee alkuperäne Win kaupast ja kokeilla sillä.. ?? Mitä ihmettä mun pitäs tehä ?? auttakaa nyt joku !!! ettei tarvii pesäpallomailaa kaivaa kaapist ja antaa hiukan hienosäätöö.. !!! ( Mut joo, kettu kiittää ja kuitaa..
asennus on mennyt pieleen.. asenna windows uudelleen. bios asetuksista käynnistys ensin cd/dvd:lle ja hommaa se alkuperäinen windows..
Voihan tossa olla kyseessä vain huonosti kasattu kone tai rikkinäinen komponentti. Itse tarkistaisin ensin kaiken ja sitten tarkistaisin kaiken ja sitten tarkistaisin kaiken. Jos asennus ei vieläkään meinaa toimia niin kokeilepa Jotain Linux LiveCD:tä josko kone toimii ollenkaan. Esim. Knoppix, Ubuntu, Damn Small Linux, jne...
Veikkaisinpa viallista muistia heti näin ensimmäiseksi. Jos mahdollista, niin kannattaa vaihtaa muistikamman / muistikampojen paikkaa. Itselläni tuo auttoi joskus. Ja alkuperäistä windowsia kehiin...Ei ole nykyään enää kovinkaan viisasta asentaa piraatti xp:tä, koska sitä ei voi päivittää juuri ollenkaan.
Ei siin windowsin kopio levys pitäis olla vikaa jos oot sil asentanut onnistuneesti johonkin kovoon. Ehkä jossain Bios asetuksissa on ongelmia. Entä onko ram muisti viallinen? Ittelläni ei suostunut kerran uudel emolevyllä asentaan windowsia koska muisti oli viallinen, ja se oli uusi, vaihdoin kaupas toiseen merkkiin ja windows asentui sen jälkeen ongelmitta. Tosin vika oli se että biosin mukaan muistia oli liian vähän XP:n asentamiseen vaikka muisti oli 512 mb