Hei Minulla on läppäri jossa on vain yksi SATA paikka ja hidas HDD levy joten ostin koneeseen SSD levyn. SSD levyn ohjeissa sanottan että minun täytyisi käyttää USB to SATA adapteria mutta tuo adapteri maksaa 30€ Eli siis voinko ottaa tuon läppärin HDD levyn ja uuden SSD levyn ja tunkea ne pöytäkoneeseeni ja kloonata HDD levyn SSD levylle jollakin softalla. Läppärissäni ei oikeastaan ole mitään tärkeää joten onkohan mahdollista ladata SSDlle windows aivan uudestaan. Pääasia olisi että saisin läppäriini SSD levyn ja Windowsin.
Lainaus ketjusta http://keskustelu.afterdawn.com/threads/ssd.761203/#post-5094918 Toimi ainakin meikäläisen pöytäkoneella. Ei hajuakaan tuoko SSD:n otto läppäristä pöytäkoneeseen ylimääräistä haastetta hommaan. Ne jotka oikeasti ymmärtää jotain koneitten sielunelämästä osaavat varmaan ottaa kantaa muutenkin kuin mutulla...
Vedä puhdas Windows, pääset kaikesta tauhkasta eroon jota winukka kerää ajan saatossa, you know. Raikas winukka on mukavan luikaski ilman ylimäärästä pashaa
Selvä mutta miten teen tuoreen winukka asennuksen kun kyseessä on läppäri eikä minulla ole asennus mediaa mutta on kylläkin läppärin windows avain
Lyönkö nyt siis SSD läppäriin kiinni ja asenna windowsin tikulta? Ja käytän HDDllä olevan windowsin tuoteavainta
Ellet ole vielä tehnyt, tee nyt läppärisi käyttöjärjestelmän palautuslevyt tai muu palautusmedia. Tarkempia ohjeita tuohon ei voi antaa tietämättä läppärin merkkiä ja mallia, mutta kyllä se on läppärin manuaalissa selitetty.
Noniin kiitos kaikille jotka minua autoivat. Päätin sitten laittaa SSDn läppäriin ja tehdä windowsin asennuksen tikulta. Hienosti näyttää ainakin vielä toistaiseksi toimivan. Minua ihmetytti suuresti se että winukka ei kysellyt olenkaan lisenssä vaan se olikin jo siellä valmiina.
Jos on uudempi kone, niin Windows osaa etsiä BIOSista avaimen suoraan. Esimerkiksi Lenovon TP:t ja eräät HP:t handlaa tämän.