Windowsin mediaplayer pottuilee

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by crester, Apr 11, 2003.

1. crester

crester Guest

Eli ongelmana on se, että kun yritän katsella videopätkiä netistä, niin mediaplayer jumittaa itsensä kuvan mukaisesti ( http://personal.inet.fi/koti/nokiagame/mediaplayer.jpg )

Ja vielä kummempaa on, että sama kuva tulee kun yritän käynnistää nhl2003:sta

Kellään mitään vinkkejä

Mediaplayerin versio on uusin versio 9 sarjasta

2. coolkille

coolkille Regular member

Trophy Points:
    26
    kaverilla ei toiminut nhl2003 ollenkaan kun oli asentanut media player 9.0 mut kun poisti ja vaihto 7.1 versioon niin rupes nhl:n toimimaan

3. marala

marala Guest

Mikä DirectX:n versio. Mulla on 8.2 ja wmp9 ja hyvin toimii.

4. crester

crester Guest

Voisko joku kertoo miten saisin sen ysin sitte poistettua... Palautuspiste ei auta kun on asennettu jo niin kauan aikaa sitten ja muita tärkeitä juttuja on siinä välissä tullut

Se uusin directx versio 9.0a

5. crester

crester Guest

Ja sanottakoon se nyt vielä, että mediaplayer muuten toimii ihan hyvin... Nettistreamit ja nhl ovat ainoat jotka aiheuttavat kuvan mukaisen tilanteen

6. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    DirectXn poistoon liittyvää -->http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/30568

7. crester

crester Guest

tässä oli nyt kyllä kyse mediaplayerin poistosta

8. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    käynnistä--asetukset--ohjauspaneli--lisää tai poista sovellus...

Last edited: Apr 12, 2003
  9. crester

crester Guest

ei voi poistaa xp:ssä ainakaan tuolta

10. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    XP ei ole mulle kovin tuttu kun itellä WIN2000PRO
    mutta eiköhän XPssäkin RegEditillä lähde.(jos ei kerran helpompaa tapaa ole)

Käynnistä--suorita--kirjoita regedit ja klikkaa OK, sitten poistat kaikki viittaukset kyseiseen softaan. Hakemistossa valitse --muokkaa--etsi--wmp(tjsp)... ja ok, kun löytyy viittaus niin poista ja paina sen jälkeen F3 jolloin etsintä jatkuu...jne.(kannattaa katsoa että on sopiva palautuspiste ennenkuin menee poistelemaan...ihan vaan varmuuden vuoksi)

Last edited: Apr 12, 2003
  11. bulett

bulett Guest

Mun ongelmana on se et kun asensin wmp9:n ei nhl2003 enää toiminut. kun yritän käynnistää nhl:ää käynnistyy wmp9 ja kone jää siihen olotilaan. Olisiko jotain päivitystä nhl:n jos wmp9 ei saa korvattua vanhemmalla versioolla?

Ai niin, mul on xp johon ei saa service pack 1:tä. johtuuko vika siitä?

Last edited by a moderator: May 17, 2003
  12. nurminen

nurminen Guest

Ei kyl niinku lähe sil regeditilläkään, oon yritänny kaikki mahdolliset tavat ja yrittäny viel etsii kaiken mahdollisen tiedon siit mediaplayerin uninstall hommasta, ja mitä oon lukenu joka paikasta ja itsekin kaikkeni yrittänyt ni oon alistunu vaan siihen tosiasiaan että, SITÄ EI SAA POIS ENÄÄ MITENKÄÄN... jos joku tietää että miten se on mahdollista, niin oisin erittäin kiitollinen neuvoista..

13. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    onnistusko, jos microsoftin sivulta lataisit vanhemman version media playerista (esim. 6.4), niin korvaisko se ton uuden, ettei sitä tarttis poistaa.
    Enpä ittekään löytäny käynnistä--asetukset--ohjauspaneli--lisää tai poista sovellus mitään keinoa poistaa sitä...muuta kun toi regedit (en suosittel, jos et tiä mitä teet)

14. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Last edited: May 17, 2003
  15. nurminen

nurminen Guest

Ei onnistu, sitä ei vaan saa enää pois. Käytän itse pelkästään sitä mediaplayerclassic:ia, mutta sen lisäksi että sitä wmp9:ä ei saa pois niin se ei myöskään luovu file typejen rekisteröinnistä, eli jos tuplaklikkaan esim. avi -fileä, niin se aukee aina siinä v....n wmp9:ssä vaikka olen laittanut siitä ohjelmasta itsestään pois kaikki ne filetype asetukset, editoinut rekisteriä ja kaiken muunkin mahdollisen, mutta ei...

16. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
  17. nurminen

nurminen Guest

No itse asiassa se system restore service on yksi ensimmäistä asioista minkä poistan uuden asennuksen jälkeen, ja ikinä en ole sitä vielä tarvinnut.. niin ja vaikka se olisikin nyt käytössä, niin todennäköisesti joutuisi palaamaan niin paljon taaksepäin että olisi sama asentaa taas kaikki uudestaan alusta asti...

18. Rauhis

Rauhis Regular member

Trophy Points:
    26
    moro täsä ois vihje,miten winmp9 ja nhl 2003 toimivat keskenään.

-1) Start Regedit
    2) Using the tree view, find a registry key called HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ MediaPlayer \
    ShimExclusionList
    3) Make sure that the registry key called "ShimExclusionList" is selected in the tree view (it looks like a little folder.)
    4) Right-click on "ShimExclusionList" and select "New -> Key"
    5) You will now have created a new registry under "ShimExclusionList" in the hierarchy. Give this new registry key the name NHL2003.EXE
    6) Siinä se ja sitten vielä bootti.

19. Rauhis

Rauhis Regular member

Trophy Points:
    26
    ai niin ja sitte vielä siitä winmedia 9 : n poistosta.jos sulla on ollu järjestelmän palautus toiminto käytössä....niin palautat järjestelmän päivään ennenku oot asentanu media 9:n niin se kyllä häviää.

20. bulett

bulett Guest

Tein tuon regedit jutun ohjeiden mukaan mutta siellä "ShimExclusionList" kansiossa oli jo nhl2003.exe kansio!

Tuon järjestelmän palautuksen olisin tehnyt myös mutta juuri mun tuurilla oli viimeinen palautus päivä seuraava päivä siitä kun asensin wmp9:n :(

Share This Page