Windowsin osien poisto: messenger, media player ym?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by LemonED, Feb 24, 2007.

1. LemonED

LemonED Member

Trophy Points:
    11
    En pääse eroon Windows Media Playerista, Messengeristä, Internet Explorerista, Outlook expresistä enkä Microsoft Movie Makerista.

Palautin Windosin koneen käyttöönoton yhteydesä poltetulla levyllä, asensin VLC:n, Winampin, Firefoxin ja Thunderbirdin, muutin kansion asetukset -> tiedostot kaiken mahdollisen pois osoittamasta noihin ensiksimainittuihin ja koneenvalmistajan oman typerän pikanappulaohjelman sääsin avaamaan nuo itse asentamani ohjelmat. Sitten poistin rastit näiden joista tahdon eroon kohdista windowsin osien asennus -kohdasta 'Lisää tai poista sovelluksessa'. Edelleenkään en saa poistaa noita WMP:n, IE:n ym kansioita Program Filesista.

Miten niistä pääsee eroon? Voiko olla jossain jotain viittauksia niihin ja siksi ne ei lähde? Onko jotain ohjelmaa millä sen voi selvittää? Jos poistan ne kasiot jollakin Remove on boot -tyyppisellä ohjelmalla, pistänkö windowsin sekasin siinä samalla?

2. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  3. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Trophy Points:
    68
    Program Filesistä sitä et saa ilman Windowsisi sekoamista, luulen mä. Mutta jos se niin paljon häiritsee siellä niin piilota se näkyvistä:
    Kansion päällä hiiren oikeaa ja "Properties", raksi ruutuun "Hidden".

Nuo edelliset poistavat pelkät pikakuvakkeet, ei muuta. IE:n saa auki kirjoittamalla "Run" -ikkunaan "iexplore".

4. LemonED

LemonED Member

Trophy Points:
    11
    Noiden NUIJJA:n ohjeiden mukaan ne saa vasta näkyviin sieltä 'windowsin osat' -kohdasta, ja se ei ollut ongelmani. Nuo ohjelmat on kyllä näkyvissä siellä, mutta rastin poistaminen niiden edestä ei tee oikeastaan mitään.

Ei minun ongelmani se ollut että niiden kansioiden olemassaolo häiritsee, vaan ohjelmien. Eräänkin kerran yksi [en nyt just muista mikä] web-sivu avasi minulta mitään kyselemättä Windows Media Playerin. En tahdo että WMP tai mikään muukaan em. ohjelmista ottaa itsekseen minulta kysymättä yhteyden nettiin. Tietoturva minua huolettaa.

5. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Trophy Points:
    68
    Palomuurilla estät niiden netin käytön? Tosin, jos IE:n pääsyn estää niin jotkut muut ohjelmat eivät toimi. Kannattaa myös laittaa Firefox ja Thunderbird (miksei myös VLC) oletusohjelmiksi. Paikka oli joku "Set program access and defaults" tai jotain, ei nyt muistu mieleen. Tällä hetkellä nautin Vistasta enkä viitsi raahautua XP koneelle, vaan kirjoitan tämmöisen turhan lauseen. Jes.

6. Fidelaar

Fidelaar Regular member

Trophy Points:
    26
    "Palomuurilla estät niiden netin käytön!"

eli tuo ohje ainaskin toimii LemonED. Softamuuria vaan kehiin jossa ruksit ohjelmat joiden et kaipaa ottavan yhteyttä mihinkään.

7. LemonED

LemonED Member

Trophy Points:
    11
    Joo, kai sitä sitten pitää vaan säätää palomuurin application control'ia.
    Oletusohjelminahan mulla tietenkin on jo firefox ja thunderbird ja vlc.
    Argh en tykkää windowsista kun se ei anna tehdä mitä tahdon.

8. Arnolds2

Arnolds2 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mitenkäs hoidat tuon winukan päivityksen jos tuon IE:n menet poitamaan?
    Ymmärtääkseni update-sivusto käyttää vain ja ainoastaa tuota IE:tä

9. idiootti2

idiootti2 Member

Trophy Points:
    11
    Eipä sitä exploderia kai saakkaan kokonaan pois. Saati moviemakeria tai mediaplayeriä.

10. akukalle

akukalle Regular member

Trophy Points:
    26
    Turha ruveta winkulasta mitään väkisin irti repimään enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos haluaa olla trendikäs ja käyttää vapaita ohjelmia niin sitten kannattaa siirtyä linuksiin.
    Itse käytän aina pääsääntöisesti käyttiksen omia ohjelmia, jollei jostakin saavuta jotain erityisen suurta hyötyä. Esim. kolmannen osapuolen selaimen käyttö ei mielestäni mitenkään paranna winukan tieturvaa. Vaan ennemminkin on taas yksi palikka lisää joka voi vuotaa.

11. LemonED

LemonED Member

Trophy Points:
    11
    XP:ssä on päivitystyökalu, ei tarvi käydä windows updatessa.

Olen täysin eri mieltä.

12. akukalle

akukalle Regular member

Trophy Points:
    26
    Perustelu?

Last edited: Mar 1, 2007
  13. Arnolds2

Arnolds2 Regular member

Trophy Points:
    26

Ja se päivitystyökalu käyttää juurikin tuota IE:tä

Hei haloo, jos vaihdat vaikka Firefoxiin niin 100% varmasti on turvallisempi ja kevyempi käyttää kuin IE.

Last edited: Mar 1, 2007
  14. akukalle

akukalle Regular member

Trophy Points:
    26
  15. LemonED

LemonED Member

Trophy Points:
    11
    Tämä keskustelu on ihan naurettava. Topicin aihe oli kuinka poistaa nämä minua häiritsevät windowsin osat. En kysynyt mielipiteitä siitä pitäisiskö ne poistaa vai ei.

Minun mielestäni Firefox on parempi kun muut selaimet. Olen käyttänyt sitä jo pidemmän aikaa, ja sen takia osaan käyttää sitä paremmin kuin muita selaimia, ja koska ymmärrän jopa siitä jotain, osaan tehdä siitä turvallisemman. Käytän pop-up estoa, ja liitännäisiä jotka estävät javascriptin [jokaista sivua kohden voi itse valita sallitaanko se, oletuksena se on estetty], monia mainoksia [en ole esim. nähnyt yhtään google-mainosta sen jälkeen kun asensin ko.liitännäisen]. Firefoxissa voi paljon yksityiskohtaisemmin valita kuinka evästeitä sallitaan ja kielletään.

Voi olla että ie7 on parempi kuin ie6, en ole em. selainta koneelleni asentanut enkä asenna. Ja tämä väittely siitä kumpi on parempi selain lakkasi kiinnostamasta minua jo viime viikolla.

16. akukalle

akukalle Regular member

Trophy Points:
    26
    itse aloitin keskustelun sillä että jos poistaa ko. ohjelmat koneelta ei saavuta mitään hyötyä(pahimmassa tapauksessa haittaa). anteeksi että pääsi rönsyilemään.
    Lähinnä halusin kommentoida että turhaa työtä.

17. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66

Share This Page