Windowsin sammuilu

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by ernoee, Jun 12, 2006.

1. ernoee

ernoee Member

Trophy Points:
    16
    Olen asentanut Windowsin uudelleen, ja ennen sekä nyt jälkeen on esiintynyt yhtäkkistä uudelleenkäynnistymistä. Mitään varoituksia tms. ei tule, vaan kaikki pimenee yhtäkkiä ja alkaa normaali boottaus. Joskus Windows ei ole edes käynnistynyt uudelleen vaan ruutuun on tullut ilmoitus "Ntfs.sys on vioittunut tai ei löydy". Katsoin sitten netistä ohjetta sen korjaamiseen ja niin teinkin käyttäen asennus-CD:tä. Kuitenkin sammuilu jatkuu, mikä ottaa päähän suhteellisen paljon. Luulen että joku ajuri mättää. Olen näytönohjainta yrittänyt päivittää mutta ei ole auttanut. Vinkkejä, anyone?

2. label

label Regular member

Trophy Points:
    26
    Hmm, tulis kyl mieleen että olisi rauta puolella vikaa, ja kovalevy näin ensimmäisekski. Itsellä tuli saman tyyppistä virheilmoitusta "system.exe on vioittunut...", mutta mitään kaatuilua ei tapahtunut. Katsoppas löytyykö tapahtumienvalvonnasta tällaista ilmoitusta.

Eli: Ohjauspaneeli -> valvontatyökalut -> tapahtumienvavlonta ja järjestelmä välilehti.

Itse asentelin monta kertaa windowsin uusiksi tuon system.exe:n hajoamisen takia, kunnes ostin uuden kovon jonka jälkeen on toiminut moitteetta. Voihan siellä kyllä jotkin muutkin osat olla rikki, mutta tämmöinen tuli näin alkajaisiksi mieleen...

3. ernoee

ernoee Member

Trophy Points:
    16
    Voe, tuosta aloitusviestistä jäi pois myös se oleellinen seikka että uusi kovo hankittiin ja silti sammuilee.

edit: Tarkastelin tuota valvontaa, ja tällaisia hoksasin Järjestelmä-kohdasta:

http://img396.imageshack.us/img396/8145/kuva16dc.jpg

Olen tarkkaillut nyt tuota listaa ja hoksannut että tuo Norman ZANDA aiheuttaa aina sen virheen, ja kone simahtaa. Norman Virus Control mulla on ollut joskus mutta sen olen poistanut aikaa sitten. Silti sinne on jotain jäänyt, mitenkähän saisi poistettua lopullisesti?

Last edited: Jun 15, 2006
  4. ernoee

ernoee Member

Trophy Points:
    16
    Niin tosiaan. Miten pääsisi Service Control Manageriin käsiksi, että saisi pysäytettyä tuon Norman Zanda-sovelluksen käynnistymisen?

edit: Löysin itse Tietokoneen hallinnasta Palvelut ja sovellukset-kohdasta Palvelut, ja laitoin Normanin automaattinen -> pois käytöstä. Sitä vain tuumin että miksikähän tämä on jäänyt koneelle, ja miten sen saa kokonaan poistettua kun moisella en tee kerrassaan mitään?

Last edited: Jun 17, 2006

Share This Page