Windowsini (XP Pro SP2) on viimeaikoina alkanut sammua hemmetin hitaasti. Ongelma ilmenee aina silloin tällöin; joskus rakkine sammuu heti, ja joskus sammumiseen voi mennä jopa kymmenen minuuttia. Välillä ruutuun ilmestyy ccApp-ohjelman pakkosammutus-ikkuna, voiko tämä ohjelma /toiminto olla hitauden takana? (ccApp taitaa kuulua Norton Internet Securityyn) Mitään viruksia tai haittaohjelmia minulla ei pitäisi olla. Voiko jokin ongelma hidastaa sammumista? Päällä on jatkuvasti mm. Google Desktop, PeerGuardian, WindowBlinds, Norton, SpyBot.. Kokemuksia?
Onko sillä P-väliä sitten koska se kone sammuu?! Ne prosessit sammuvat ja tekevät viimehetken tallennuksia vielä viimisiin nanosekuntteihin saakka. Tuo Peerguardian on omassa koneessani se hidastus kynnys. sammuta se ENNEN, kun painat sammutus nämiskää niin sammuu konekkin vähän nopeammin (itse teen näin). Mutta toisiaan. Kone ei koskaan sammu samassa ajassa kuin viime kerralla. On melko turha huolehtia sen sammumisia.
Easy boy, easy. Kyllä tuo minua häiritsee, jos esim. rebootatessa joutuu odottamaan kymmenen minuuttia. Hitaus ei koskaan ole kivaa.
Kyllä jokin 10 minuuttia on aivan liian kauan ja kertoo ongelmasta. Tulee mielee 2 reittiä edetä: Toinen on sammutella noita käynnissä olevia ohjelmia ennen sulkemista ja katsoa vaikutusta. Toinen on tutkia Ohjauspaneeli - Valvontatyökalut - Tapahtumienvalvonta siellä näkyviä varoituksia ja virheitä. Kerro mitä siellä on. Voit kaksoisklikata virhettä niin saat siitä tarkempia tietoja. Kellonajoista näet, mitkä varoitukset ja virheet aiheutuvat juuri silloin kun yrität konetta sammuttaa.
Itellä oli Norton koneella ja silloin se sammutuksessa aina ilmoitteli tuosta ccApp:stä, ja oli välillä hidas sammumaan. Otin koko Nortonin pois, niin alko toimimaan, eli voi olla yksi syy hitaaseen sammumiseen.