Windowsin uudelleen asentaminen ei onnisu

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Komkonna, Dec 15, 2006.

1. Komkonna

Komkonna Member

Trophy Points:
    11
    Hei.

Ongelmana on uusi acer läppäri, johon pitäisi asentaa winkku uudestaan. Onnistuin sössimääm niin että acerin palautuslevyn tekoon käytettävä "recovery management" katosi koneelta kokonaan (luulisin). Soitin acerin huoltoon, josta minulle lähetettiin palautuslevy.

Olen nyt vetänyt palautuksen jo pari kertaa loppuun. Palautuksessa sanotaan että kaikki data c- asemalta poistetaan, kuitenkin mitään ei ole poistunut. Palautuksen lopussa sanotaan suunnilleen että klikkaa "ok" niin kone käynnistyy uudestaa, jolloin kone käynnistyy suoraan windowsiin jossa on samat käyttäjätilit ja käyttäjätileissä on samat tiedostot ja samat ohjelmat ja ongelmat.

Onko kellään kokemusta vastaavasta tapauksesta? Kannattaisiko minun formatoida c ja koittaa uudestaan, vai odottaa maanantaihin ja soittaa acerille uudestaan? vai mitä?

Kone on siis "acer TravelMate 2441 WXMi"

2. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    jos teet uuden käyttäjä tilin onko ongelma sielläkin?

Formatointi ja uudelleen asennus toimii varmemmin kuin windowssin korjaus asennus, korjaus asennus ei poista käyttäjä profiileja ja jos vika on siinä siitä ei ole apua.
    onko recovery cd:llä vaihto ehtona uudelleen asennusta?

3. Komkonna

Komkonna Member

Trophy Points:
    11
    Tahdon siis kaiken pois ja uudestaan. Kun buuttaa recovery cd:ltä ainoa vaihtoehto on "restore to factory default".

Onko kuitenkin niin että jos formatoin c:n, niin voin asentaa windowsin uudestaan tältä cd:ltä?

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Jos tuo on full recovery levy niin palauttaminen pitäisi kyllä onnistua oli Windows asennettuna tai ei. Jos kone on muutenkin palautusta tai uudelleenasennusta vaativassa kunnossa niin tuo Windows osion tyhjennys ei konetta ainakaan tuhoa, tosin epäilen ettei se auta tuohon asennukseen, mutta aina voi kokeilla.

5. Komkonna

Komkonna Member

Trophy Points:
    11
    Jeep.
    soitin acerille ja selvis että se asens sen windowsin uudestaan, mutta se asens sen tämän koneen "piilo-osiolle", jossa pitäis olla noi kaikki "eRecovery managementin" palautus systeemit (tai jotai). Se "piilo-osio" näkyy nyt yhtenä partitiona eli se kovalevy on 3 ssa osassa ja kahdella niistä on windows.

Sano että se pitää ottaa jouluks huoltoo, tai sitte mä voin itse koittaa jollain ohjelmalla (tai jos mulla on win-xp asennuslevy, jota mulla ei ole) laittaa ne partitionit kuntoo, formatoida ja asentaa uudestaan siltä levyltä mikä lähetettiin.

Pitänee varmaankin alkaa ettii jotain tollasta ohjelmaa..
    ei varmaan kellään mitään ideoita?

Ja kiitos näistä..

Last edited: Dec 18, 2006
  6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143

Share This Page