Windowsliven salasanan palauttaminen

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Jaana76, Jun 11, 2013.

  1. Jaana76

    Jaana76 Member

    Joined:
    Jun 11, 2013
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli, olen asentanut vuonna kivi ja keppi mun äitin koneelle WINDOWS PERHETURVAN jota varten oli siis annettava sähköpostiosoite ja salasana. Nämä onnistui ja toimikin pitkän aikaa. Nyt ei olisi enää tarvetta kyseiselle ohjelmalle ja haluisin poistaa koko ohjelman, koska se ei päästä äitiäni mm sukututkimus sivuille. Aina se pyytää antamaan salasanan joka on annettu joka kerta OIKEIN, mutta tuleekin sitten ERROR, joku muu käyttää tiliäsi! Olen sitten koittanut palauttaa salasanaa, monastikkin, mutta Windowsilla ei voida olla varmoja että tili on minun, vähäisten tietojen takia.
    Nyt todellinen pulma siis on, miten hitossa saan tuon perheturvan poistettua koneelta kokonaan? Mistä hitosta saan sen windowsliven salasanan takaisin?
    APUA!!!!!
     
  2. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Joined:
    Sep 15, 2006
    Messages:
    6,570
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    118
    Olisko tästä apua? Miten poistan perheturvan?

    Mun veikkaus on, että kun poistat ohjelman koneesta, niin sitä konetta ei enään estetä mitenkään.
    Kirjautuminen Perheturvaan ensisijaisen vanhemman Microsoft-tilillä (vanhempi, joka on asentanut Perheturvan) ja Ensisijaisen vanhemman tilin poistaminen lopettaa palvelun käytön.
    Samaisella tilillä ilmeisesti voisit pelkästään antaa äidillesi pääsyn sukututkimus sivulle. Semmosesta sivusto suodatuksestahan lapsille tossa on kyse alkujaan.

    Eihän vaan ole kyse että yrität ohittaa vanhempiesi laittamia estoja? Että sulla ei ole Ensisijaisen vanhemman tietoja, palvelun salasanaa. (ettet vaan ole Jaana96 tai Jaana06?)
    Eli koneessakaan sulla ei ole pääsy kuin rajoitetulle tilille, jolloin et pääse poistamaan tota ohjelmaa mistään koneesta.

    p.s. Perheturvan ohjeissa:
    Kun määrität perheturvan asetuksia ensimmäistä kertaa, sinua pyydetään kirjautumaan sisään vanhemman Windows Live ID -tunnuksella. Tämä vanhempi on ensisijainen vanhempi perheturvassa, ja hän on ainoa perheenjäsen, joka voi poistaa perheen perheturvasta. Varmista, että käytät sen vanhemman Windows Live ID -tunnusta, jonka haluat olevan ensisijainen vanhempi, sillä et voi muuttaa sitä myöhemmin.

    p.p.s.
    Mitekä äitisi tilille on ylipäänsä tullut esto sukututkimus sivulle? Onko isäsi ensisijainen vanhempi ja tehnyt jäynän tai kyllästynyt äitisi surffailuun siellä?

    Jatketaan jos kyseessä on joku winukka kämmi. Ja olet valtuutettu poistmaan ton palvelun.

    Onko tuo tunnus hukassa? Sen unohtunut salasanahan palutetaan tod.näk. ko. sähköpostin avulla. Eikö sulla ole pääsyä sinne?

    Voiko olla niin pöljä toiminto, että tili jää auki sillä koneella, jolla on viimeksi kirjauduttu? Ja siten siis estää oikean vanhemman live ID:llä pääsyn "väärästä koneesta". Pitää siis ensin kirjautua ulos, jolloin kirjautuminen olisi vapaata mistä vaan netti koneesta.

    Enkku wiki sanoo että windows live ID on nykyään microsoft-tilin osa. Sen tlin luonnissa on salasanan palautukseen puhelin numero tai turva kysymys.
    Katso myös Kirjautumisongelman vianmääritys
    (windows live sivustolle en nyt pääse. Ruuhkaa? Eli en nää sieltä tietoja salasanan palutuksesta.)
     
    Last edited: Jun 11, 2013

Share This Page