Niin,elikkä ois semmonen kysymys,että riittääkö toi windowssin oma palomuuri (alg.exe) suojaamaan konetta riittävästi.Oon lukenu tosta jonkun verran ja monen mielestä riittää ,kun taas jotkut sanoo että ei riitä.Niin nyt joku tietävä kertois mulle,että riittääkö se vai pitäskö hankkia esim. zonealarm tai vastaava?Koneella on ton wintoosan oman muurin lisäks Antivir sekä Spybot S&D. Kiitos
Onkos tämä nyt XP vai Vista? Hyvä threadi muutenki, tämä jakaa varmaan hyvin ihmisiä. Mut pääsempä korkaa: Käytin vistan omaa palomuuria routterin rautamuurin kanssa puoli vuotta huoletta. Sitten asensin nortonin ja scannasin huolella, ei löytynyt mitään. Jokainen saa tehdä omat päätelmät tosta
Tuohon on mahdoton antaa pätevää vastausta, koska niin paljon riippuu omasta käytöstä. Kuitenkin voi sanoa, että sisäänpäin tulevaa liikenteeltä Windowsin palomuuri suojaa siinä missä mikä muukin ohjelmistopohjainen palomuuri. Mutta jos olet hanakasti lataamassa ja asentamassa kaiken mitä netistä löytyy ja olet hyvä kohde haittaohjelmille, silloin myös ulospäin menevää liikennettä kontrolloiva palomuuri on hyvä olla olemassa (esim. ehdottamasi Zonealarm tms.).
niin siis unohtu laittaa toi käyttis,tää on siis Windows Xp Pro,Se riippuu kyllä omasta käytöstä oot ihan oikeessa mut pitäsköhän hankkia jo toi Zonealarm tosta,kun ollu ny kone vähän päälle vuoden ja lataan päivittäin esim. musaa ja kaikkee muutaki "hyödyllistä" mukavaa.Oon aatellu vaan,että ei kai tosta Zonealarmistakaan haittaa olis?...kyl tolla wintoosat omallaki nyt aika hyvin oystyy säätään,mitkä sallii ja mitkä ei mutta aika kauan oon aatellu hankkia jonkun muun ,jos pystys säätää viä vähän tarkemmin tota liikennettä.Onko toi zonealarm siis todella hyvä vai onko viä esim sygate parempi eli minkä valitsen palomuuriks jos sen tässä kohta lataan...Ehdotuksia
Joo ei siitä Zonealarmista tms. haittaakaan varmaan ole. Itse en ole enää pitkään aikaan Zonealarmia käyttänyt joten en osaa sanoa onko se vieläkin hyvä tai että mikä olisi parempi (itse käytän maksullista Kaspersky Internet Securityä).
zone on ihan ok. Itsellä noin puolen vuoden kokemus ja yhtään viirusta en ole koneeltani löytänyt. Lisäksi kevyempi kuin f-secure jne.
Ilmaista ZoneAlarmia olen käyttänyt varmaankin 5 vuotta eikä ole ollut ongelmia. Ohjeita: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/577532#3491385
Nyt on Zonealarm koneella ja toimii .Melkein heti alkuun on tullu muutama "hyökkäysyritys joistain ip-osotteista.Ja kun syötin ne semmoseen ip locatoriin ne ip:t jokka oli yrittäny pääsyä mun koneelle,nii katoin mistä ne oli.Toinen jostain Arabi Emiraateista ja toinen Puolasta...onko teille muille käyttäjille tullu paljonki näitä "hyökkäysyrityksiä"? Hyvä ohjelma kyl että ilmottaa ja blokkaa noi,mutta taitaa noi "hyökkäysyritykset" olla semmosia,joita ei oo aiemmin käyttämäni wintoosan oma palomuuri alg.exe huomannut?Eli onko noista paljonkin apua koneelle että toi ilmottaa noista "hyökkäysyrityksistä" ja blokkaa ne myös?
no palomuurin tehtävä on estää ylimääräisiä tunkeutumaan koneeseesi, eli blokkaa yleensä kaikki hyökkäykset ja kirjaa ne.
ZA:lla ei ole mitään tekoa sen kanssa löydätkö viruksia koneelta. Et vain ole tyhmästi lataillut ja käynnistellyt tieostoja jne. Kun kaapeli on kiinni koneessa, niin se on heti uhattuna. Tarinoiden mukaan XP:n asennus ja päivityksien imutus netistä ennen virustutka-palomuurin kuntoon laittoa, niin kone on jo kaapattu. Sekuntteja. ZA:n logi näyttää paljonkin noita blokattuja hyökkäyksiä. Itellä kävi mielessä, kun samasta IP:stä tuli useampia, että pitäiskö terrorisoida tuholaista jotenkin. Tuossa mainittiin ulospäin lähtevää liikennettä pitäis jollain tutkia (winukan oma ei ilmeisesti riitä). Laillisetkin ohjelmat hämmästyttää ulospäin "tarpeestaan". Acrobat Readerillä kun avaa kovalevyltä pdf:n, niin sepä välillä tahtoo ottaa Internet yhteyden. Ja pdf:ssä ei ole ensimmäistäkään netti linkkiä sisässä. Windows Media Palyer, ja RealMedian ohjelmat on vielä hanakampia. Muuta syytä en keksi, kuin ne haluavat lähetää ties mitä raportteja maailmalle käyttäjästä/koneesta. Kaipa noi raportin lähettää sittenkin, jos stream-mediaa katsoo, mut onpa ehkä vanhaa tietoa. Tosin minä en noita spywareja suosittele. Jos ykskaks palomuuri ilmoittaa, että Nettiselaimesi haluaa otta yhteyden Nettiin, etkä ole sitä käynnistänyt, voit epäillä koneesi saastuneen. Osaako winukan oma palomuuri tämän? Minä en luota Mikkisoftan emmental-koodatuihin ohjelmiin ja käyttiksen osiin. Ilmaisena on ZA on tullut valittua. En tiedä onko se paras ilmaisista, enkä tiedä paljonko maksulliset softat pesee ilmaiset. Rautapalomuuri se kait paras on. Ja heppoinenkin pc taipuu Linuxin avulla rautapalommuuriksi, tietsikalehdissäkin tais olla ohjeet aikoinaan. Näin ei syö muuri koneen tehoja. Virusskanneri taustalla skannaamassa on se joka hyydyttää vanhemman koneen toisinaan tahmaksi.