Wine toimimaan Susessa

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by hape, Jul 28, 2005.

  1. hape

    hape Regular member

    Joined:
    Mar 28, 2005
    Messages:
    366
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli miten tuo Wine pitäs toimia? Olen koittanut asentaa sen monet kerrat, sen pikakuvaketta ei vain ilmesty tuonne alhaalta otettavaan valikkoon missä muut ohjelmat on. KDE käytössä. Olen koittanut kirjottaa tuohon command juttuun wine ja wine ohjelman/hakemisto/ohjelma.exe, kummassakaan tapauksessa mitään ei tapahdu, ei edes virheilmotusta. Osaisitteko auttaa?

    Olen TODELLA aloittelija linuxissa joten kun neuvotte jotain niin kertokaa kaikki yksityiskohtasesti mitä pitää tehdä.

    Suse 9.1
     
  2. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    miten olet yrittänyt asentaa sen winen...?

    kokeillut yastilla?? kannattaa hakea http://www.winehq.com/site/download uusin suse-9.1:seen sopiva .rpm ja asentaa siitä niin saat uuden version..
     
  3. hape

    hape Regular member

    Joined:
    Mar 28, 2005
    Messages:
    366
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Yastilla olen asentanut niin et se asensi sen sieltä SUSEn asennuslevyltä. Hain myös sen uusimman version .rpm tiedostona mutten osaa asentaa sitäkään. Olen toivoton linuxissa.
     
  4. MagicalS

    MagicalS Guest

    ei kai siitä mitään kuvaketta tuukkaan. Konsoliin meet ja kirjotat [bold]wine[/bold] niin se tekee jotain omia juttujaan ja on käyttövalmis.. .sen jälkeen ku asennat jotain winukka ohjelmia niin konsolissa vaan [bold]wine install.exe[/bold] tai mikä lie asennustiedosto windowssin ohjelman asentaakaan.
     

Share This Page