winmx aliarvostettu softa!

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Alismäki, Sep 28, 2003.

1. Alismäki

Alismäki Member

Trophy Points:
    16
    Turha juttu mutta sanonpahan kumminkin; mielestäni winmx on yksiparhaista p2p(ellei paras) ohjelmista. Tämän vanhan konkarin mukana ei tule mitään turhaa ja kaikki mp3:set löytyy(jos ei mitään harvinaista etsi) hyvin. Enkä oo hirveesti valituksiakaan siitä lukenu... Niin, että unohtakaa kazaat sun muut ja käyttäkää winmx:ää (tosin käyttelen ittekin kazaa liteä mutta aion lopettaa huomenissa..paitsi, että se kazaa riippuvuus on jo melkein yhtä paha kun nikotiini tarve mun mummolla..) Joo-o..mitäs vielä... Niin sitten ihmiset mikä siinä DC:ssä niin viehättää? Oon kokeillu sitä ja opin sitä jotenkin käyttämäänkin mutta meillä(DC:llä ja mulla) ei oikeen synkannu. Eikös sitä tavaraa löydy helpomminkin?(ei tarvii sitten suuttua, nää on nääs vaan mun mielipiteitä:)

2. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    joo, musan ettimisessä se on kyl ihan hyvä (löytyy niitä vähän harvinaisempiakin), mutta alappa esim. jotain leffaa sillä latailee, porukka katkoo yhteyttä, jonotat ihan vi**n kauan...aika toivotonta, ohjelmien kans joten kuten onnistuu

3. ~Jööman~

~Jööman~ Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla ei oo WinMx toiminut koskaan, en oo saanut sillä varmaan mitään ladattua.

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    WinMX:ä on muutama hyvä ominaisuus.
    Jonotussysteemi tosin ei ole parhaasta päästä.
    Noitten universaalien softien etu on siinä että kaikkea kyllä löytyy, mutta nopeudet eivät aina ole parhaat mahdolliset. P2P ohjelmissakin tuntuu olevan erilaisia "trendejä".

5. DasViper

DasViper Regular member

Trophy Points:
    26
    Hyvä puoli WinMX:ssä on se, että jos tuntee jonkun käyttäjän siellä, niin on helppo vaihdella filuja. (Ei ole laataamisen katkeamisvaaraa)
    Olen samaa mieltä tuosta jonotussysteemistä.

6. marala

marala Guest

Jos vihtii alkaa vaihtelemaan tiedostoja jonkun toisen kanssa niin saa kaistan täydeltä harvinaisempaakin tavaraa! Loistava ohjelma.

7. Alismäki

Alismäki Member

Trophy Points:
    16
    Varmaan kaikki kummiski on alottanu p2p verkkojen käytön winmx:llä ja sitten siirtyny "ammattilaisten" softiin kuten DirectConnect:iin. Vai oonko väärässä? Oon mieltäny sen winmx:n sellasena "kokokansan" softana jota mummotkin osaa käyttää. Plussana se on vielä kevyt ohjelma!

8. NecHec

NecHec Guest

Joo, kyllä sillä saa musaa näppärästi imutettua, ja useimmilla se tosiaan on "se ensimmäinen".

Ongelmana vaan on se, että mitä musaa sitten ikinäkin etsii, niin kaikkea ruutuun ilmestyviä mp3:ia ei saa vaikka kuinka odottelisi, mutta hyvä imutusohjelma kuitenkin.

9. vä1sk1

vä1sk1 Guest

Totta.
    Winmx:n hankin joskus toissa talvena.
    Nyt minäkin käyttelen winmx:n lisäksi dc++:aa, kazaa liteä ja emulea..

10. Pioneeer

Pioneeer Regular member

Trophy Points:
    26
    täähän on ihan pelkkä mielipide kysymys... kazaasta ja winmx:stä ei tuu yleensä läheskään yhtä hyvillä nopeuksilla kuin dc:llä.

dc:stä ei löydy paljoo näitä väärin nimettyjä elokuvia, jos löytyy nii opeille vaa ilmotusta ja kaveri saa muistutusta et vaihdahan sitä nimee. latauksia ei myöskään kannata katkoa koska siitäkin tahtoo saada kenkää(ja mahd. bannit). kazaassa tai winmx:ssä kukaan ei kontrolloi katkomisia paitsi userit itse.

mutta muistakaa että nämä ovat vain mielipiteitä ja toisten ei tarvii vetää herneitä nenään siitä mitä toinen omasta mielestään ajattelee

11. torngark

torngark Regular member

Trophy Points:
    26
    DC:ssä on se ero muihin verrattuna että yleensä käyttäjät ovat atk alan "harrastajia" jolloin esim privatti ftp siirto onnistuu mukavasti ym...ja kun roikut samoilla hubeilla monta kuukautta alat tuntemaan tyyppejä ja silloin huomaat että roikut hubeilla vaikka et mitään lataakkaan joten silloin olet koukussa;)
    Niin onhan eMulessa sama homma en vaan itse ole kovin innostunut kyseiseen ohjelmaan.

12. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    WinMX on oikein loistava ohjelma. Sillä löytyy hyvin musiikkia.
    Ite käyttelen WinMX:ää, Emulea ja Overnettiä.
    Se on mielestäni ihan makuasia, mitä P2P-softaa käyttää. Jollain toimii yksi ohjelma paremmin ja jollain toisella toinen.
    Ite olen noihin äsken mainittuihin tykästynyt.
    Kazaata en siitä syystä käytä, koska siellä feikkitiedostojen ja virusten määrä on niin suuri, eikä sille ole sharereactorin kaltaista linkkipaikkaa.
    Eikä DC:kään innosta, kun siellä on joskus niin valtavat jakovaatimukset ja kun tuo latausten katkominen ei ole suotavaa, niin siinä tuntee jotenkin, että joutuu liikaa sitoutumaan.
    Emulellahan katkaisu ei haittaa mitään, kun latausta voidaan jatkaa myöhemmin ja muut voivat ladata toisilta, jos yksi katkaisee yhteyden.

13. ajs

ajs Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei joka hubilla ole kymmenien gigojen jakovaatimuksia, Rajat lähtevät yleensä yhdestä gigasta ylöspäin.. Jos kukaan ei jaa mitään, niin mitäpä siellä sitten on kenelläkään ladattavaakaan..?

Katkomisella tarkoitetaan sitä kun olet hubilla sisällä ja katkot latauksia keskenkaiken esim. oman DL-nopeuden hidastumisen vuoksi. Kyllä koneen voi sammuttaa koska haluaa ja sulkea jopa koko DC:nkin ilman pelkoja banneista. Eli jos itse poistut hubilta lataamasta, ei kenenkään pitäisi syyttää katkomisesta.

No näinhän se toimii DC:ssäkin: jatkaa latausta toiselta jolla on sama tiedosto, tai jatkaa myöhemmin kun lähde palautuu onlineen takaisin. Eikä tiedostojen tarvitse olla edes samoin nimettyjä, vaan riittää että ne ovat bitilleen saman kokoisia.

Kyllä niitä viruksia ja saastuneita tiedostoja liikkuu varmasti joka paikassa, DC:lläkin, mutta ainakin itse kerran saatuani Nortonin ilmoituksen lataamastani tiedostosta etsin kenellä muulla oli ko. tiedosto jaossa. Tämän jälkeen varoitin heitä mahdollisesta viruksesta ja kaikki poistivat kyseisen tiedoston jaosta.

Last edited: Oct 12, 2003
  14. juppe22

juppe22 Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllä mä oon ainakin napsterilla aloitanut...siihen aikaan, kun winmx:ää ei ollut edes olemassa..

15. akukalle

akukalle Regular member

Trophy Points:
    26
    sovitaanko nyt vaik et kaikki p2p-softat on yhtä hyviä!!!! Se on oikeesti kiinni käyttäjän tarpeista....
    Ite käytän DC:tä ja Emulee. Olen aloittanut Kazaalla ja WinMx:llä nykyään en vaan voi sietää niitä;)

16. Kondis^

Kondis^ Member

Trophy Points:
    16
    Ite suosin kyllä DC++:saa ja emulea, tuohon Winmx:ään en juuri ole perehtynyt mutta mitä kazaalla lataamiseen tulee niin sieltä harvemmin kyllä saa sitä mitä lataa... Näin ainakin minulla... Esim lataat sieltä jotain uutta filmiä niin koneelle tullessa se onkin jotain ihan muuta mitä piti olla...

Tai sit en vaan haltsaa... Mutta emulella ja DC++:salla kyllä saa mitä tilaa

17. Mölli

Mölli Member

Trophy Points:
    11
    Missä vika, kun minulta ei voi kukaan imuroida winmx:llä, vaan aina tulee connection timeout joka kerta. Onkohan asetuksissa, vai missä vika?

18. kwuwjdox

kwuwjdox Guest

Sulla on käytössä palomuuri

19. Thyrfing

Thyrfing Guest

En mä ainakaan löydä sillä WinMX:llä mitään uusia biisejä yms. ja jos tarttee filuja vaihtaa tuttujen kanssa, niin on keksitty ohjelma nimeltä ICQ.

20. Stfu

Stfu Member

Trophy Points:
    16
    Kyllähän tuolla winmx:llä saa aika hyvin tavaraa... liikaa vaan leechereitä.

Kun avaa parikymmentä+ open-nap serveriä niin alkaa tapahtumaan. Lähteitä löytyy satoja suosituille tiedostoille. Harva noita vaan tajuaa käyttää.

Share This Page