Winmx ei suostu (enää) lataamaan tiedostoja

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by melonfant, Mar 9, 2005.

1. melonfant

melonfant Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli tää Ongelma on ollut mulla parin kuukauden ajan. Ennen Winmx suostui moitteettomasti lataamaan kaikkia tiedostoja, mutta nykyään onnistuu vain tiedostojen lataaminen, joilla on vähän käyttäjiä. Tiedostot joilla on enemmän kuin neljä käyttäjää voi yrittää ladata, mutta nimen vieressä vilkkuu vain keltasella "Finding sources" muutaman minuutin ajan ja sitten ko. tiedosto menee punaseksi.

Eli mistä voisi johtua? Onko winmx:llekin tullut nyt pakko jakaa hirveä määrä tiedostoja että saa itse ladata, vai mistä on kyse?

2. Samps4

Samps4 Member

Trophy Points:
    16
    Ite en edes suosi koko winmx. Minusta se on semmonen ohjelma missä ei ole muutaku Feikki juttuja, mutta en tiijä tarkemmin. Suosittelen että vaihat DC++ :D

3. melonfant

melonfant Regular member

Trophy Points:
    26
    Niinpä niin, DC++ pelastaa jälleen... mutta tietäisikö joku oikeasti mistä ongelmani saattaisi johtua?

4. jannne

jannne Regular member

Trophy Points:
    26
    Oisko niissä joku jonotusjuttu? Paha tosiaan mennä sanomaan, kun on ite viimeks käyttänyt muutama vuosi sitten tuota...

Last edited: Mar 11, 2005
  5. Ulielsson

Ulielsson Member

Trophy Points:
    16
    Kyseessä voi olla esim. tämä:
    http://home.doramail.com/nollaohje:doramail.com/faq.html
    On myös muita syitä, miksi lataus voi mennä punaiseksi.
    Klikkaamalla sitä plussaa tiedostonimen vasemmalla puolella saat käyttäjäkohtaisen näkymän jossa on lisäselitys sille miksi lataus ei alkanut.

6. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    Klikkaas sitä Settings-nappia sieltä yläreunasta -> avaa File Transfers ja kohta Queing. Muuta sitä Max total downloads-kohtaa..jos sul on siin ny rajotettu neljään -> pistä isompi luku.

Last edited: Mar 14, 2005
  7. melonfant

melonfant Regular member

Trophy Points:
    26
    Siis tarkennusta vielä edelliseen: suositut tiedostot (eli mp3:sta nämä nykyajan jumputukset) eivät lähde latautumaan olisi käyttäjiä sitten yksi tai kolmekymmentä. Vähemmän suositut taas latautuvat ongelmitta. Ja kun yrittää ladata suosittua kappaletta käyttäjät ovat vain keltaisena eli "Finding sources" ja lopulta koko homma kaatuu siihen, että aikaraja tulee vastaan ja winmx katkaisee yhteyden automaattisesti, koska etsintä kesti liian kauan.

8. Ulielsson

Ulielsson Member

Trophy Points:
    16
    Yksi mahdollinen joskin enemmän tai vähemmän kiistelty syy voi olla erinäisten tahojen pystyttämät feikkifilupalvelimet, jotka 'jakavat tiedoston' eli antavat tuloksia hakuun mutta eivät todellisuudessa jaa kyseistä biisiä vaan yrittävät vaikeuttaa hakuprosessia winmx:ssä. Tuolla -> http://www.vladd44.com/phpbb2/viewt...ys=0&postorder=asc&highlight=fake+file+server on keskustelua yms. aiheesta ulkomaan kielellä.

9. perhana

perhana Regular member

Trophy Points:
    26
    Heh... pitäisköhän mun alkaa ihan piruuttaan vastaamaan jokaiseen dc++ aiheen kysymykseen että en itse käyttäisi koko ohjelmaa kun se on niin paska enkä siksi osaa neuvoa siitä mitään :-D
    Vai olisko kuitenkin asiallisempaa vastailla vain silloin kun osaa vastata jotain järkevää...? ;-)
    Mutta siis asiaan, olen itsekkin pistänyt merkille että joskus löytyy tiedostoja jotka vaikuttavat todella suosituilta, mutta sitten kun tarkemmin katsoo niin huomaa että samalta jakajalta tulee monta kertaa sama tiedosto listalle, ja tiedostoa ei sitten loppujen lopuksi edes ole, eli se on todellakin vain feikki. Tämä taas ei johdu itse ohjelmasta, vaan jostain ohjelman vastustajasta joka tekee kiusaa muille käyttäjille... munistaan hirteen sellaiset sanon minä :-(

10. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Itsekin tuossa huomasin, että WinMX:llä sai paljon huonommin kuin ennen. Tuli tosi usein "file mismatch" tms. virheilmoituksia.
    Liekö sitten verkossa jotain vikaa.
    Ja WinMX on muuten sitten ihan hyvä ohjelma, en tosin itsekään uskaltaisi sillä mitään elokuvia ruveta lataamaan, mutta yksittäisen MP3:t ei paljoa sureta, vaikka feikki tulisikin.
    Eikä silti, en muista feikkejä saaneeni WinMX:stä miesmuistiin.

11. gerbiili

gerbiili Active member

Trophy Points:
    66
    eipä siellä feikkejä oikein ole. muutama tietty feikki pyörii aina hakujen alussa, joka on jonkinasteinen linkki avin muodossa (avaat ni kohta on netistä hakemassa troijalaista koneelle). nekin tunnistaa aina siitä koosta ja että jakjalla on yleensä 100 paikkaa. file mismatchit tulee yleensä jos on virheitä kovolla ja korjailtu, seuraavassa betassa sanoivat kehittäjät että se tulee häviämään (file mismacth). ja kyl sieltä uskolta paremmin leffoja latailla ku muualta, tosin nyt sain feikin kun olin *köh* uutta leffaa huvikseni ottamassa, eipä ollutkaan viel edes teatteriversio vaan erään ärsyttävän julkisuuden henkilön kotipokepätkä..
    tuohon vikaan en osaa sanoa, kokeile sellain että otat niistä käyttäjistä vain yhden keltä lataa, maalaat muut lähteet ja painat clear. jos se auttaa?

12. melonfant

melonfant Regular member

Trophy Points:
    26
    Tietysti pistää epäilemään kun käyttäjällä on samannimisiä tiedostoja kymmenen kappaletta, jotka kaikki ovat eri pituisia ja eri kokoisia...
    Mutta muuten en osaa kommentoida tätä feikkiasiaa.

Toimii Winmx nyt hiukkasen paremmin kuin ennen, en tiedä mitä mä muutin, mutta toimii kumminkin.

Jos kerran "File mismatch" tulee häviämään seuraavassa betassa, niin onko kellään tietoa sen ilmestymisajankohdasta?

13. gerbiili

gerbiili Active member

Trophy Points:
    66
    Oiskohan näin:
    http://www.winmx.com/beta/
    siellä oli muistaakseeni n. suurinpiirtein ne ilmestymisajankohdat.

Editti: eip oo päivämääriä, mut on infoa. käytin ite tota betaa jonkunaikaa ja ilmoittelin bugeista, mut nyt viime formatoinnin jälkeen palasin viralliseen (3.53).

Last edited: Mar 19, 2005
  14. Ghetto90

Ghetto90 Member

Trophy Points:
    11
    Suosiolla vaihda emuleen tai dc++! :D

15. melonfant

melonfant Regular member

Trophy Points:
    26
    Onko se nyt niin KAUHIAN VAIKIA ymmärtää!? En väitä että mä olen joku Winmx:n ylistäjä ja mä käytä sitä ja vain sitä ja lataan sillä kaiken mahollisen. Kyllä mä tiedän että on olemassa emulet sunmuut. Tottakai mä voisin ladata vaikka kaiken mahdollisen Emulella tai Dc++:lla, mut nyt oli kyse Winmx:stä ja siitä miks se ei tuntunu toimivan mulla! EI SIIS SIITÄ mikä on paras p2p!

Last edited: Mar 28, 2005
  16. rouda

rouda Regular member

Trophy Points:
    26
    en oikein ymmärrä tota dc++ ylistämistä on myös muita p2p ohjelmia jotka toimii.

17. melonfant

melonfant Regular member

Trophy Points:
    26
    rouda puhuu asiaa... vaikkei käytäkään muuta kuin jotain DC++:aa niin ei kuitenkaan tarvi ruveta inhoamaan kaikkia muita p2p-ohjelmia.

18. gerbiili

gerbiili Active member

Trophy Points:
    66
    Odottelenkin aina mielenkiinnolla milloin jok tunkee muita softia kun kysytään neuvoa jostain softasta. itse olen winmx:n käyttäjä ja piste. en halveksu dc:tä mutten myöskään halua käyttää.

Share This Page