Eli kun kerran sain laajakaistan nyt käsiini, niin asensin winmxn uudestaan ja määritin primary connectionin. Winmx valitsi itse incoming ja outgoing portit ja pistin tavaraa jakoon. Yritin sitten ladata paria tiedostoa, mutta nopeutta ei ole nimeksikään. Latausnopeus hyppii koko ajan, muttei koskaan nouse yli 4 kt suuremmaksi. normaalisti nopeus on jotain 0.00 ja 1.00 välillä. Se, lataako Primarylla vai secondarylla ei vaikuta nopeuteen. Palomuurilla pistin winmx'n sallittuihin sovelluksiin. Mikä vois olla ongelmana? Jokin selvästi tuntuu hidastavan latauksia. Voiko portit olla mahdollisesti väärät? ja miten tuo proxy liittyy koko touhuun? En edes viitsinyt vielä koko proxya määrittää koneeseen, kun ajattelin sen vain hankaloittavan touhua. Mitä kannattaisi tehdä?
Taitaapi olla niin, että lähettäjän uppikaista hakkaa vastaan. Siitä on niin kauan aikaa, kun winmx viimeksi käytin. Mutta kun lautausta painaa mouse2 pitäisi valikosta löytyä joku "search for alternate" tms. Tuota muutaman kerran takomalla pitäisi imutus nopuden kasvaa, ellei ladattava tiedosto ole kauhean harvinainen.
Tämä nyt ei ole oikeastaan vastaus kysymykseen, mutta suosittelisin vaihtamaan ohjelmaa. WinMX alkaa olemaan aikansa elänyt ja kyseisestä verkosta löytyy huonosti tavaraa. Kannattaisi kokeilla esim. shareazaa jossa voit käyttää gnutella puolta "winmx kaltaiseen suoraan imuun" ja edonkey puolta ed2k linkkien kautta. (+ että winmx käytettynä OpenNap puolella on altis antamaan sinun tiedot helposti eteenpäin...ip, jaot, jne..)
Älähän nyt kuitenkaan heti usko WinMx:n parjauspuheita, samat latausnopeusongelmat täällä näkyy olevan jokapäiväisenä puheenaiheina muidenkin p2p ohjelmien käyttäjillä ;-) Itselläni ainakin WinMx toiminut moitteettomasti aina, ja luulisin että nuo latausnopeus ongelmat saattaavat johtua enemminkin yhteyden tarjoajasta, jotkuthan ovat kuulemma ruvenneet rajoittamaan noiden p2p verkkojen nopeuksia. Kannattaa ehkä kokeilla niiden porttien vaihtamista, tai sitten annat kaikkien porttien olla kiinni ja muodostat pelkän secondary yhteyden. Jos kuitenkin käytät sitä primary yhteyttä, löytyy asetuksista säätömahdollisuus sille paljonko kaistaa se varaa siihen 'yhteyksien hoitamiseen' Mitä taas tulee tuohon turvallisuuteen, niin onko kukaan kuullut paljonkin juttuja winmx:n aiheuttamista 'turvallisuus' ongelmista, tai sitten siitä moniko winmx:n käyttäjä on haastettu oikeuteen? Itse en ainakaan näihin bittorrent systeemeihin koske pitkällä tikullakaan, niiden käyttäjiähän enimmäkseen tuntuu oikeudessa olevan, systeemin turvallisuudesta huolimatta :-D Eikä tämä todellakaan mikään aikansa elänyt ole, uusi beta versio on vasta julkaistu ja kehitystyö jatkuu, ja edelleen näyttää olevan maailmanlaajuisesti suosituin p2p järjestelmä... se on sitten eriasia mitä täällä suuressa suomessa eniten käytetään ;-)
"Älähän nyt kuitenkaan heti usko WinMx:n parjauspuheita, samat latausnopeusongelmat täällä näkyy olevan jokapäiväisenä puheenaiheina muidenkin p2p ohjelmien käyttäjillä ;-) " Minun "parjauspuheet" perustuu omiin käyttökokemuksiin, sillä olen aikaisemmin kokeillut/käyttänyt kyseistä ohjelmaa. Esim. eMule on parempi etsimään sourceja teidostoille kuin winmx. Ja winmx ei taida olla torrent tai ed2k kaltaista hash/linkitys systeemiä. "Mitä taas tulee tuohon turvallisuuteen, niin onko kukaan kuullut paljonkin juttuja winmx:n aiheuttamista 'turvallisuus' ongelmista, tai sitten siitä moniko winmx:n käyttäjä on haastettu oikeuteen? " http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/3/184826 Nämä siis minun omia mielipiteitä eikä absoluuttisia totuuksia, en ole kaikkivoipa aktoriteetti tahi jumala...vaikka toisin voisi luulla
Mä kyllä selasin tuota linkkiä tuohon waretuskeskusteluun silmät ristissä... mutta en kyllä löytänyt sieltä minkäänlaista mainintaa WinMx:stä, eli miten se nyt sitten niinkuin liittyi tähän juttuun?
sori, unohin et siin ei oltu mainittu winmx. "Kaveri sai varoituksen - olikohan - Paramount Picturesin palkkaamalta firmalta, joka valvoo heidän omien tuotteidensa levitystä p2p:llä. Tai itseasiassa verkkoadminilta (koulun LAN internet liittymä). Varoituksessa käskettiin poistamaan eräs tiedosto jaosta. Osaksi syynä "kiinnijäämiselle" oli erään p2p ohjelman erittäin huono ominaisuus jättää serverille tagi josta selvisi ip:t ja jaot jne." tämä siis sattunut ystävälle, eikä jollekin kaverin kaverin mummolle...
Eli pitääkö tää nyt käsittää niin että WinMx on turvaton ohjelma siksi kun jokin toinen p2p ohjelma on levitellyt käyttäjien tietoja...?
"Eli pitääkö tää nyt käsittää niin että WinMx on turvaton ohjelma siksi kun jokin toinen p2p ohjelma on levitellyt käyttäjien tietoja...? " Ei. Ohjelma oli winmx. Unohdin että threadissa ei mainittu sanaa winmx.
Kunhan oppii käyttämään on winmx loistava ohjelma. Itse en siitä luopuisi ikinä. Olen kyllä shareazea kokeillut, ja taitaapa vielä koneella olla, mutta mx on, ja pysyy ykkösenä.
No, kokeilin nyt kuitekin nyt muitaki ohjelmia, mutta ongelma on sama. Vaikka käytössä on laajakaista, on shareazaa ja eMulea käytettäessä modeeminopeudet. Palomuurista kyllä pitäisi päästä läpi, jätin sen jopa vähäksi aikaa pois päältä. jahka olisi vaikuttanut, mutta kun ei...
Ilmeisesti en osaa sitten WinMx:ää käyttää, en nimittäin esimerkiksi löydä verkosta "kunnon" versioita leffoista. Onko winMX:llä mahdollisuus hakea tiedostoja Hash:in tai vastaavan koodin avulla ? Ilmeisesti on olemassa joku lisä botti (mxlink?) jonka avulla voi hakea hash:in perusteella ? vai..??
Kyllä winmx:llä voi hakea hashin perusteella, sitä varten on se alempi rivi siinä hakusivulla. Näistä linkeistä: http://www.vladd44.com/mx/dbase.php http://www.vladd44.com/mx/red.php http://www.vladd44.com/mx/fake.php Löytyy aiheeseen littyvää ohjetta (englanniksi tosin) joista voi hyvinkin olla apua.
Asutko Kuopiossa ja onko sulla DNA/Baana? Jos näin niin mikään muu ei tule pelittämään paitsi torrent ja sekin vähän heikonlaisesti. Tai sitten jos sulla on joku kerrostaloasunnon jaettu nettiliittymä niin todennäköisesti palveluntarjoaja on laittanut kokonaan p2p-liikenteen pannaan.