Anoppi kiikutti koneensa minulle ja pyysi apua. Enpäs osannut tälläkertaa auttaa. Eli vika on tälläinen: Kun koneen avaa niin winukka ei käynnisty ja syyksi kertoo että tiedosto ntoskrn1.exe on viottunut tai sitä ei ole. Antakaas viisaat apua minulle, niin pisteet nousee taas anopin silmissä! Edit: Oli kuulemma sammuttaessa toiminu, ja seuraavan kerran kun avasi niin koneesta kuului "kissanmaukua" muistuttava ääni ja sit ei enää auennu. Tuli mieleeni että olisiko kovalevy menny rikki? Kone on puoli vuotta vanha acer.
jeps, noita system recovery levyjä koitin. Ilmoitti tälläistä: Application error 29004 readsector=1, Drive=0 sectors 6152995 to 6152996 eli jäi homma kesken. Ja nyt ei enää mee edes tuohon aikaisempaan virheilmoitukseen asti... Ja noita levyjä se ei huolinu ennenkuin biossista muutti että se starttaa cd-asemalta ei kovalevyltä. Ja koneessa ei ole mitään sellasta mitä pitäis säästella, joten formatointikin on mahdollista.
Mullakin oli tässä vähän aikaa sitten samantyyppinen ongelma, jossa windows ei käynnistynyt vaan ilmoitti windows\system32\config kadonneen tai vioittuneen. Kotelosta kuului juuri tuontyyppistä "naukumista" jota ihmettelin, sen lisäksi kovon tunnistuksessa kesti erittäin kauan, joten päättelin samalla lailla, että kovossa vika voisi olla. Kokeiltiin XP:n korjausasennusta, joka sitten jäi, en tuossa tilanteessa sitä osannut sitä hyödyntää taidonpuutteen takia =/.. Käynnistelin konetta useita kertoja uudestaan ilmoituksesta huolimatta, jolloin tuo kovalevyn tunnistus nopeutui ja näytti tunnistavankin kovon. Olin siinä jo sitten toiveikas kun winukan latausruutu tuli näytölle, mutta aivan sisäänkirjautumis ruutuun asti en päässyt, kun winukka herjasi jotain sinisellä ruudulla, ilmeisesti jotain fyysisestä muistista, en kuitenkaan kerennyt lukemaan, sillä kone boottasi itsensä heti. Pääsin kuitenkin vikasietotilassa winukkaan ja ajattelin kokeilla järjestelmän palautusta, joka sitten toimi, tosin en tiedä mistä kyseinen ongelma olisi voinut johtua, koska sinä aamuna kone oli vielä toiminut. Meni hiukan offtopikiksi, mutta hyvä jos anoppisi kone saatiin toimimaan =D