Kovalevy ja wintoosa alunperin HP-paketti, nyt olen jo melkein kaiken uusinut. Mutta olen jo pitkään miettinyt kovon vaihtoa, ei tunnu toimivan oikein. Esim. kun klikkaa kuvaketta ei tunnu kovo lähtevän pyörimään, toisinaan kestää hirmu kaun ennen kuin ohjelma käynnistyy. Joo, olen putsannu rekisterit, ja olen eheyttänyt, viimeksi perfect disk8:lla. Nyt kysynkin että onnistuuko asennus täysin uudelle kovolle tuolla poltetulla uudelleenasennuslevyllä, vai tarviiko uudelleenasennus vanhalla kovolla olevan HP:n osion??? Eli voiko käyttää muuten kuin alkuperäisen kovon kanssa? Apuva! Älkää olko vihaisia en ymmärrä wintoosaa, ainut asentamani käyttis DOS6.11
Saatta tarvita. Tuo juttu menee aivan riippuen valmistajan jakelemista asennuslevyistä. Jos kerta laitat uuden kovalevyn niin voithan kokeilla asentaa Windowsin siihen niiltä levyiltä. Jos ei ala toimia niin lainaa joltain kaverilta levyjä, jos omistat Product-Keyn joka on normaalisti pakettikoneen kotelon kyljessä. - saamu
Oletko polttanut HP:n omalla ohjatulla ohjelmalla tuon asennuslevykkeen tai recovery levykkeen. Edit: saamu, harvoin noissa pakettikoneissa tulee mukana Product-Key. Asennuslevykkeet ovat yleensä valmistajan modifoimia ja käyvät ainoastaan ko. pakettikoneeseen.
Kun kone avattiin ekan kerran niin silloin ohjatusti poltettiin dvd-levylle "uudelleen asennuslevy". Ja kyllä mukana tuli Win XP Home Edition product key-tarra.
Tuli tässä mieleen että onkohan siinä levyllä ajurit kaikille laittelle, wai waan Wintoosa.? Koska jos se levy asentaa ajurit niin eipä toimikaan, koska emo,näyttis ei oo enää samat kuin sillon ekalla käynnistyksellä.? Vai oonko vaan tyhymä enkä tajuu??
Joo sen verran noista merkki- eli pakettikoneista, että kyllä niissä yleensä on ProductKey. Yleensä myös emolevyn vaihdon yhteydessä joudutaan Windows asentamaan uudelleen. Samoin ajurit ovat ne, jotka sillä hetkellä olivat kun nuo omat recoveryt poltettiin. Ainahan voi tietty kokeilla, jos asennus siltä onnistuisi, mutta kovin epävarmaa ja myöhemmin kuitenkin paikkailtavaa se olisi. Lainaa jostakin lisenssitarraa vastaava asennuslevy. Samalla saat "oikean" Windowsin, jota voi myös tarvittaessa korjausasentaa, esiasennettuja ei voi.
Sen verran voisi lisätä, että on mahdollista, että vastaava XP:n OEM versio saattaa hyväksyä mukana tulleen Product keyn. Varmuutta siitä ei ole, kokeilemalla selviää.
Niinkuin ilmopj.Kertoo niin oem ei välitä,siitä mikä avain kunhan vaan on se mikä tälle koneelle joskus annettiin,jos muualla on sama avain jo käytössä (mikä oikeastaan on sulaa mahdottomuutta),niin silti voit asentaa jos kaikki on niinkuin pitää muuten. Ainoana erona on se että sinä et voi aktivoida tätä käyttistä vaan se pysähtyy 30 päivän kuluttua.ja sinun on poistettava tämä asennus. Tee nyt niinkuin ilmo sano ja kun olet asentanut sen,huomaat heti jos voit aktivoida käyttiksen,aktivoi niin saat päivitykset ja niitä on moooonta siellä microsoftilla.
En minä nyt ihan niin tainnut kertoa. Eri aikoina, siis eri sarjaa olevien OEM levyjen Product Keyt eivät välttämättä sovi toisiinsa. Mulle ainakin on kerran käynyt niin kahden XP PRO OEM levykkeen kanssa. Asiaa tässä mutkistaa, että asennuslevyke on valmistajan modifioima, jonka toimii ko. pakettikoneessa. Kone emon vaihdon jälkeen ei vastaa enää alkuperäiskoneen speksejä. Tämä ei selviä kuin kokeilemalla.
Microsoftiin voi ottaa yhteyden tapauksissa, joissa samanlainen Windows ei jostakin syystä aktivoituisi. Nämä ovat kyllä harvinaisia tapauksia. M-softin intressi on vain siinä, että samaa lisenssiä ei käytetä kuin yhdessä koneesssa ja siinä, mihin se on ensiksi merkattu. Vistan myötä sitten tulee muitakin rajoituksia uudelleenasennuksiin.
Minä jouduin vaihtamaan kovon exän koneeseen joka on ns."Pakettikone", soitin tosin hp tukeen ja tiedustelin etukäteen onnistuuko uudelle kovolle nuo uudelleenasennus-cd:t.Vastaus =Kyllä. Ja niin se menikin.Kone on HP Pavilion t459.fi. Mutta sanoi ettei kaikissa malleissa toimisikaan?? Mene ja tiedä mutta tässä mallissa onnistui....
Joo, niin se on, että aivan varma voi olla vasta kokeilemalla tai kysymällä merkkikohtaista neuvoa HP:tä (jonka ystävällinen asiakaspalvelu kyllä neuvoo). Mäkin asentelen syksyllä tähän HP:n läppäriin "oikean" Windowsin. Samalla voi taas kokeilla näitä Recoverylevyjä, huvikseen, sillä oikean haluan siksikin, että sitä voi korjata sekä pääsee eroon tarpeettomista merkkikoneen omista ohjelmista.
mulla niin että vanhan läppärin (v2005) HP niin sen mukana tuli uudelleen asennuslevy jossa ei ole mitään ajureita tai muuta paskaa tungettu mukaan. Ainoa vain että sillä ei voi tehdä PÄIVITYS asennusta. Sen mukana tuli yksi ajuri/softa palautus DVD ja muiden ohjelmien levyjä.. Mutta sitten tässä uudessa koneessa pitää itse polttaa ne levyt (vista) ja ne levyt ovat täynnä kaikkea paskaa eikä niitä esim pysty karsimaan vLite ohjelmalla koska levyn tiedostot ovat jossain HooPeen omassa formaatissa tjsp. Joka taas aiheuttaa sen että jos päivitän konetta kuten näyttiksen Esim ati - Nvidia niin ajurit menevät sekaisin.. Eli jos pitää päivittää pitää myös ostaa vista.
Joopa joo, olen tässä vanhetessa viisastunu sen verran, että nyt tiedän ettei onnistu uudelleenasennuslevyiltä asennus edes alkuperäisellä kovolla kun uus emo ,prossu ja näyttis. Kone ilmoittaa että uudelleenasennuslevyn ohjelmisto ei yhteensopiva laitteiston kanssa. Wintoosa hankittava...
Kun puhutte paketti- eli merkkikoneista, niin yleesä niissä on tarra, jossa Product Key eli lisenssin numero. Samanlaisen asennuslevyn voi lainata kaverilta, niin ei tarvitse ostaa. Sitähän tarvitsee vain asennuksen ajan tai tehdessä kopiota korjausasennuksia varten. Vistalla on sitten rajoituksia, montako kertaa se voidaan asentaa lisensillä.
Neptun, joo olen jopa minä oivaltanut tuon, että voi kaverilta lainata Wintoosa-levyn,(kun itellä on lisenssitarra) vaan kun ei ole keltä lainata, pitää ostaa tai varastaa.