WinXPpro pitää DVD-RW-asemaa kovona

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Pecca, Aug 22, 2005.

  1. Pecca

    Pecca Member

    Joined:
    Aug 22, 2005
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kohta loppu lääkkeet koneen kansssa!

    Outo juttu kun mun XP hoksas että mun LG:n polttava DVD-asema onkin nykyisin yks kovo. Ottaa aivoon välillä ilmoitus "levytila vähissä" kun laittaa CD:n tai DVD:n asemaan. Jostain luin että Adaptecin ASPI sotkis koneen just noin mutta mulla ei oo sitä asennettuna (joskus oli) ellei sitten joitakin rippeitä ole jäänyt koneelle. Oon ajanu KillASPIN ja poistanu sen adaptecin kamat käsin. Jossain vaiheessa asensin Roxion WinOnCDPE:n, jonka mukana ei tullu ASPIa. ASPIcheck näyttää ettei ASPIA oo asennettu. Ei vaan viittis asentaa koko käyttistä taas yhen kerran uusiks. Voi tietyti olla että se on mulla edessä, jos ei muuta apua asiaan löydy esim. täältä. Kaikki jelppi on tervetullutta.
     
  2. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Poista se dvd-asema laitehallinnasta ja boottaa kone. Tarkista myös että biossissa on IDE-laitteilla [auto] asetukset.
     
  3. Pecca

    Pecca Member

    Joined:
    Aug 22, 2005
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nuo jutut on jo ajat sitten kokeiltu ja tuloksetta... ;-( Kiitän kuitenkin huomiostasi :)
     
  4. dfwta

    dfwta Regular member

    Joined:
    Feb 28, 2005
    Messages:
    734
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mielestäni kannattaa kokeilla ja asentaa ne ASPI ajurit. Minulla kerran ei suostunut asema polttamaan cd-rw levyjä. Asensin ASPI:n uudestaan ja alkoi pelittämään.
     

Share This Page