Wippies Homebox + D-link DIR-615

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by teklajm, Mar 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. teklajm

    teklajm Member

    Joined:
    Jan 4, 2008
    Messages:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moi!
    Ennen Wippiesin tilalla oli Zyxel, joka hajosi. Samalla vaihtui operaattori, joka kiikutti Wippies Homeboxin kotiini.
    Sen persiissä (LAN1) on kiinni ns. "kotikone", ja verkko/netti toimii siinä oikein hyvin.

    Nyt pitäisi saada Homeboxiin kiinni, 10 metrisen eth-kaaplein päähän D-linkin DIR-615 tukiasema (kuten oli ennenkin kiinni Zyxelissä).

    Noh, saahan sen kiinni, mutta on ongelmia WLANin kanssa.
    Eli kun käytän aiemmin luomaani koti-wlania yläkerrasta läppäreillä, ei homma oikein rokkaa kuin ajoittain... Zyxelin kanssa ei ollut mitään ongelmaa - kytkin D-linkin siihen oletusasetuksilla (muistaakseni), loin wlan-verkon, kirjauduin yläkerran läppäreillä, ja rok rok!

    Nyt siis Zyxel lepää roskissa, tilalla Wippies Hombox - eikä futaa.
    Olen aika tyhmä mies näiden asioiden suhteen.
    Kokeilin esim. sellaista viritystä, että Homeboxista on LAN2:sta D-link kiinni Internet-portissa. Nyt ei Wlan-yhteyttä saa ollenkaan. Kun muutan D-linkissä piuhan LAN1-porttiin, toimii, mutta kovin heikosti. Eli ehkä hetken, ehkä ei ollenkaan - yhteys menetetään (DNS-herjaa jne). LAN1 valo vilkkuu jatkuvasti, vaikka kaikki kodin tietotekniikka olisikin shutdown. Samoin D-linkissä palaa oikeassa laidassa jollakin ihme symboliikalla varustetu punainen valo (eikä manuaali edes kerro mitä se meinaa... pitääkö palaa vai ei?)

    Tyhmät kysymykset:

    Pitääkö minun konfata Homeboxia vai D-link -asemaa?
    Ja miten... oon ihan pihalla... onko kyse jostain ip-osoite-konflikteista?

    Voiko Wippiesin WLAN sekoittaa kuvioita - en ole muuttanut esim. sen radiokanava-asetusta (0=autom=oletus /1/16/11)?

    Niin, ja tiedoksenne. Wippies Homebox on pakosta sellaisessa paikassa, että sen WLAN ei yllä kaikkialle kämppäämme => toinen WLAN tukiasema käyttöön pitkälä piuhalla eteistilaan...

    Kiitos ja kumarrus.

    t. Eki
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page