WLAN Buffalon laitteilla, apuva!?!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by SPCE, Nov 1, 2006.

1. SPCE

SPCE Member

Trophy Points:
    11
    Nyt tyhmiä kysymyksiä tyhmältä ihmiseltä =P

Firmalla on 5kpl Buffalon WHR-HP-G54 boxia. Itse olen käyttänyt kyseistä boxia jo jonkun aikaa ja olen erittäin tyytyväinen, mutta kysymys kuuluu saanko rakennettua kunnollisen verkon kyseisistä buffalon boxeista toimitiloihimme (pieni hotelli). Saako laitteet jatkamaan signaalia jollain tavalla että se yltäisi kaikkein hämärimpiinkin nurkkin? Eli yksi boxi kiinni piuhalla ja loput ilman piuhaa jatkamassa signaalia, toimiiko näin näillä vehkeillä? Tarkoitus olisi saada laaja sisätila kokonaan verkkoon. Onko ulkopuolisilla mahdollista (asiakkailla) saada yhteys tätä verkkoa käyttäen? Vai pelkästään buffalon laitteilla? Firmalla on yksi kannettava jossa on Broadcom 802.11g verkkoadaperi mutta se ei löydä sitä minun verkkoa. Asensin buffalon client managerinkin mutta en saanut sitäkään kautta.. Eli voinko rakentaa verkon näistä laitteista? Ja jos en, niin mitä vimpaimia tarvitsen lisää? Auttakaa ihmistä jota tietokoneet vihaavat! Kiitos! =)

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Verkon rakentaminen pitäisi onnistua (purkeissa on WDS tuki). Ja kuka tahansa joka on verkon kantomatkan sisällä pääsee verkkoon käsiksi. Tosin WPA:n käyttö tai VPN pitävät häiriköt poissa ja halutut henkilöt verkossa. Noissa eri valmistajien laitteissa on ollut yhteensopivuuden kanssa ongelmia. Helpointa on testata ilman salauksia/suojauksia ja turbotiloja, että löytää verkkokortti tukiaseman ja siitä sitten yksi kerrallaan asetukset kohdilleen ja katsoa mikä aiheuttaa ongelmia.

Last edited: Nov 2, 2006

Share This Page