Wlan ei toimi

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by torstai, May 1, 2007.

  1. torstai

    torstai Member

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Heippa, löytyiskö apua täältä. Mulla on acerin uusi kannettava ja Zyxelin modeemi. Jostain syystä en saa wlania toimimaan. Vista ilmoittaa että "tietokoneeseen tallennetut verkkoasetukset eivät vastaa verkon vaatimuksia" ja sitten kun laitan vianmäärityksen niin vista ehdottaa "näytä langattoman verkon suojausasetukset sen varmistamiseksi että oikea suojaustyyppi on valittu" Eli mulla on virheellinen suojaustyyppi. Kone hakee kyllä suojaamattomia yhteyksiä mutta ei tuosta zyxelistä. Olen Zyxelin tuen avulla laitattanut suojaukset ja muut.
    Mutta "yhdistä" valinta on "harmaana" ettei sitä voi edes valita jotta pääsisi langattomaan verkkoon. Zyxelissä käskivät soittaa acerille ja acer soneralle, jos vaikka on yhteyksissä jotain... Acerilla ehdottivat jonkun wlan-ajurin lataamista sivustoiltaan mutta mikähän sekin mahtaa niistä olla.
    Täytyy varmaan vielä soitella mutta ajattelin josko täältä löytyy apu... Olen tosi uuno näissä konehommissa muutenkin..
    Tai kenen puoleen tässä nyt käännyn?
     
  2. torstai

    torstai Member

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ja edelleen lisäisin että kun syötin tuon Zyxelin asennuscd:n niin se ilmoitti "cannot find a network adapter in your computer", eli mitä verkkoadapteria ei mun koneessa nyt ole?? Ja hitto ihan uusi masiina, puuttuuko tästä nyt sitten jotain.
     

Share This Page