Wlan ei toimi..

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by MasterP83, Sep 8, 2012.

  1. MasterP83

    MasterP83 Member

    Joined:
    Sep 8, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs modeemina Fritz!Box 6360 Cable ja se on kuidussa kiinni. Oman läppärin oon saanu Wlanin kautta yhdistettyä nettiin, sekä iphonen myös, mutta emännän läppäriä en saa yhdistettyä kirveelläkään. Auttakaa nyt joku viisas mua, mitä mä voin tehdä. Oon paininu ongelman kans kohta 10 tuntia ja sillä ei edelleenkään pääse nettiin. Läppäri kyllä löytää modeemin ja modeemin asetuksista kun katsoo, niin se löytää läppärin, mutta nettiin ei suostu menemään. Käyttöjärjestelmä ongelmakoneessa Windows Vista Home Premium.
     
  2. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Onko läppärissä asetettu salaustyyppi TKIP tai AES samaksi kuin muissa laitteissa ja siis samaksi joka Wlanissa on asetettu?
     
  3. MasterP83

    MasterP83 Member

    Joined:
    Sep 8, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kyllä on..
     
  4. MasterP83

    MasterP83 Member

    Joined:
    Sep 8, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Lukee vain näin : Yhteys muodostettu rajoitetuin oikeuksin. Yhteys, vain paikallinen, tuntematon verkko..
     
  5. Ysf

    Ysf Active member

    Joined:
    Oct 2, 2005
    Messages:
    1,954
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Komentokehoite auki ja ensiksi komentoa ping 173.194.71.94 (pingataan google.fi) jos sieltä alkaa tulemaan jotain muuta kuin "request timed out" (pyyntö aikakatkaistiin) niin sen jälkeen kokeile komento nslookup www.google.fi.

    jos ensimmäinen ei toimi niin sitten kyse on siitä, ettei läppäri saa sopivaa ip-osoitetta (kenties määritelty kiinteä ip-osoite?) mutta jos jälkimmäinen ei toimi, niin nimipalvelimet pitänee ehkä määrittää windowsin verkkoasetuksissa kohdalleen..
     
    Last edited: Sep 13, 2012
  6. MasterP83

    MasterP83 Member

    Joined:
    Sep 8, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ping-isäntä: 173.194.71.94 32 tavun paketti:

    Pyyntö aikakatkaistiin.
    Pyyntö aikakatkaistiin.
    Pyyntö aikakatkaistiin.
    Pyyntö aikakatkaistiin.

    Ping-tilastot 173.194.71.94:
    Paketit: Lähetetty = 4, Vastaanotettu = 0, Kadonnut = 4 <100% hävikki>,
     
  7. MasterP83

    MasterP83 Member

    Joined:
    Sep 8, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Verkkoyhteys toimi piuhalla yhdistettynä heittämällä ja viimeinen asia mikä tuli mieleen netin ollessa käytössä, että koitanpa päivittää laitehallinnasta langattoman ohjaimen ajurit ja arvatkaa mitä.. WLAN alkoi pelittämään! Problem solved! :D
     

Share This Page