Wlan ei yhdisty lepotilan jälkeen!

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by marqs, May 7, 2008.

  1. marqs

    marqs Member

    Joined:
    Sep 9, 2006
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkä joo, mulla on koneena tällanen amilo, missä on vista. Mulla on ihan perus telewellin nettipurkki, ja siinä sit kiinni tuollanen siemensin gigaset SE505 -lähetin..

    Ongelmana tässä on se, että jos esim suljen läppärin ja avaan sen, nii tää ei suostu yhdistään langatonta verkkoon. Kone yhdistää ittensä tohon lähettimeen ja tuol alhaalla kuvakkeessa lukee et "vain paikallinen"..
    Sit joudun aina vekslaamaan ton lähettimen kans vaik kuin kauan, sammuttaa ja hakeen koneella langattomia verkkoja uudestaan ja sit yhdistään mut sekään ei aina auta.

    Ite oon ainaki ymmärtäny et ton lähettimen pitäs olla melkosen hyvä, ja haluisin et se myös toimis hyvin. Nytki meni taas hermot ni laitoin vaan ton piuhan suoraan telewellistä läppäriin..

    Toivottavasti ainaki joku ymmärsi mitä tarkotin :)
     
  2. delffi

    delffi Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2007
    Messages:
    941
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Moinen vika voi johtua läppäristäsi. Olen törmännyt ainakin joissain dellin läppäreissä ongelmaan että uni-tilan jälkeen läppäri katkaisee virransyötön verkkokorttiin (tai wlaniin) jolloin verkko katkeaa. Katso valmistajan sivuilta jos joku tietäisi siellä asiasta.
     
  3. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Dellin läppärit tosiaan oletuksena disabloivat langattoman adapterit akkukäytöllä ja samoin käyneen kun suljetaan läppärin kansi. Samalla kai sammutellaan muitakin virtaa kuluttavia laitteita kuin näyttö. Järjestelmänvalvojan oikeuksin kyllä saadaan langaton adapteri käyntiin tai user oikeuksin käynnistetään kone. Dellissä on quickset ohjelma jolla on helppoa säätää noita asetuksia kohdalleen.
    Muissa merkeissä voi olla samantapaisia asetuksia käytössä.
     

Share This Page