Eli pitkän ajan jälkeen päätin herätellä PSP:n henkiin laatikonpohjalta. Siinä ensitöikseni päätin laittaa nettiasetukset kuntoon että pääsisi vihdoinkin testailemaan tuota nettiominaisuutta. Kaikki meni hyvin kunnes pääsin scan kohtaan. Vihreä valo ei syttynyt (lähiverkon merkkivalo) ja sain ruutuun 80410A0B errorviestin. Kauan aikaa sain selvitellä mistä tuo johtuu ennenkuin sain selville että tuo vika ei ole ohjelmallinen vaan vika on itse PSP:ssä. Löysin kuin löysinkin korhausohjeet tuohon, mutta vähän jäi epäselvyyttä. Once you take off the front cover you may see some corrosion on the bottom left side of the main board at first, carefully remove that, now flip the board over you will see the on board battery, mine was heavily corroded and I had to replace that as well. Now continue the dissassembly of the psp to the wireless card. When you remove the wireless card there will be and additional smaller card that is on a solder point connection on that piece you will see a metal box. remove the top of this and if you have skill or a friend with skill have him desolder this and remove all of the corrosion/rust there. Eli avasin PSP:n ja heti ensisilmäyksellä en hapettumaa löytänyt mistään. Irroitin emolevyn ja toiseltakaan puolelta ei löytynyt mitään. Mutta ongelmaksi jäi tuo langaton kortti. Eli onko se jokin noista piireistä vai mikä? Eli meneekö tuo homma ihan juottamiseksi vai onko yksinkertaisempaa keinoa?
Mistäs päättelet että vika on pspn sisällä ettei se ole vain wlan tukiaseman asetuksissa? Ise ainakin piti pspn mac ossa kirjoittaa jonnekkin ja jos wlanilla on minkäänlaista suojausta pitää se kirjoittaa pspeelle siihen suojaus kohtaan. Tosin ei tarvitse tehdä mitään jos mitään suojausta ei ole, muutakun wlan boxi päälle ja pspeellä scannaa kaikki asetukset.
Et tainnut lukea viestiä kunnolla. Eli wlanin merkkivalo ei edes syttynyt ja samantien tuleva error viesti kertoo että psp ei pysty scanaamaan ollenkaan. Eli kyse ei ole tukiaseman löytymisestä vaan siitä että wlani ei toimi. Olen lukenut sen verran lukuisia foorumeita että tiedän etten ole ongelmani kanssa yksin. PS: ja ei kyse ei todellakaan ole siitä että ledi olisi palanut.
Ookke, no takuuta ei ole enään kun olet mennyt jo avaamaan. Jos et nyt saa toimimaan niin vie vaikka huoltoon jonnekkin, se on aika lailla yksinkertaisempi vaihtoehto, mutta kalliimpi.
Tuota, onko sivu vielä tallessa? Itselläni on sama ongelma. Googletinkin tuollaisen korjaussivun jossain vaiheessa, mutta enää en löydä sitä kirveelläkään. Ja tosiaan, mitä itsekin olen noita sivuja plärännyt, niin komponentissa se vika on. Joku tuolla enkkupuolen aD:ssa tätä opasta ehdotteli.
mulla on sama ogelma wlanin valo ei syty ja sanoo vaan: An iternal error has occorred (80410A0B). Psp tippu kerran takin taskusta että oisko wlan voinu mennä rikki?
no minulla oli tuo ongelma aikoinaan mutta luin ohjekirjasta ongelmakohdista niin neuvottiin katsomaan että wlan on päällä ja ja tukipisteen tietokoneen firewall offilla ja asetukset kunnolla jos ei onnaa niin huoltoon vaan