WLAN ja torrentit

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Motitus, Feb 7, 2007.

1. Motitus

Motitus Member

Trophy Points:
    11
    Taas yksin torrent-ongelma.

Eli, käytän pelkästään SAINETin tarjoamaa langatonta nettiä (Lappeenrannan teknillisen yliopiston käynnistämä wlan-projekti). Minulle se on ilmainen ja erittäin nopea, joten en koe tarpeelliseksi mitään perinteistä vaihtoehtoa.

Jo SAINETin (ja entiseltä nimeltään olevan wlpr.netin http://www.wlpr.net/show.php?addfile=info/show_faq.php#Q24) sivuilla faq:ssa sanotaan, ettei p2p-ohjelmat toimi välttämättä hirveän hyvin. NATin takanahan tuo koko härdelli ilmeisesti on.

Mutta, aina viime päiviin asti torrentit kuitenkin toimivat hyvin. Utorrentilla veteli yön aikana gigan jos toisenkin aivan valtavalla nopeudella ja täysin ohjelman säätämillä perusasetuksilla, mitään portteja en availlut saati välityspalvelimia käyttänyt. Kaikki toimi moitteetta suoraan ohjelman asennuksen jälkeen.

Mutta pari päivää sitten jumahti. Nyt ei tule ainuttakaan bittiä lävitse, ei millään ohjelmalla. Uudelleenasennukset ja muut perinteiset konstit olen kokeillut mutta niistä ei ole ollut apua. Mistä äkillinen latausten loppuminen saattaisi johtua?

Eli missä vika? Olisi mukava taas saada nuo toimimaan, etenkin kun ne esim. viikko sitten toimi kuin unelma. Olen muista ketjuista yrittänyt noita porttien availuja yms. katsella, mutta ne eivät ilmeisesti tule oman nettityyppini vuoksi kyseeseen.

2. bscd

bscd Active member

Trophy Points:
    66
    Kokeilepa ihan ensiksi laittaa µT:n asetuksista Protokollan salaus asentoon Käytössä, jospa vaikka operaattorin päässä ovat asentaneet rajoittimia bittorrent-liikenteelle. Tuo toiminto hämää niitä salaamalla tiedonsiirtoa.

Share This Page