wlan jatkuvasti turhaan päällä - säteily?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by cccir, Dec 23, 2010.

  1. cccir

    cccir Member

    Joined:
    Dec 23, 2010
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli mulla on ollut nyt vuoden alusta Elisan kotiboksi -modeemi ja tällasena fiksuna nuorena naisena tajusin vasta tänään että hei, siinähän on wlan. Jota tosiaan ei edes saa pois päältä. Joten se kysymys: Onko se koko vuoden säteillyt mahdollisena terveysriskinä tuossa ihan vieressä mun työpöydällä vaikka en edes käytä langatonta yhteyttä?

    Maalaisjärki sanoo että joo, mitä ilmeisimmin jos se kerran päällä on ja alan tässä vääntää pienimuotoista paniikkia. Ehkä oon vainoharhainen, mutta eikös se suositus säteilyn kannalta ole että wlan-tukiasema ei olis ihan noin lähellä...? Toi on tosiaan ihan vieressä pöydällä ja oon istunut tässä koko vuoden keskimäärin 14 tuntia vuorokaudessa. Vastaako tää nyt samaa kuin jos olisin käyttänyt sitä langattomana koko vuoden?
     
  2. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Joined:
    Apr 11, 2004
    Messages:
    1,773
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    68
    Taajuuksia joiden säteilylle olet altis jatkuvasti on erittäin paljon
    GSM,3G,Bluetooth,Wi-fi,FM, MW, LW,GPS,ELF,SLF,VLF,VF,VHF,UHF,EHF,LF.

    Toistaiseksi mikään tutkimus ei todista että mikään näistä olisi vaarallista.
    Wlanin lähettämä säteilymäärä on erittäin alhaista eli ei ole mitään syytä olla siitä huolissaan.

    14 tuntia päivässä tietokoneen edessä istuminen on kyllä terveysriski.
     
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Älä pelkää. Wlan ei tapa sinua... Vaan jos se on suojaamaton ja päällä, niin naapurit voivat käyttää yhteyttäsi ilmaiseksi. Meillä on wlan yötäpäivää päällä.
     

Share This Page