WLAN kahden rakennuksen välille?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by kootee89, Aug 24, 2008.

  1. kootee89

    kootee89 Regular member

    Joined:
    Apr 20, 2005
    Messages:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli onko mahdollista pistää langaton netti pystyyn kahden rakennuksen välille? Matka on vain noin 10-15 metriä mutta haittaavatko seinät yhteyttä? Ei viitsisi alkaa piuhaa kaivaa maan alle niin olis hyvä jos wlanin sais. Seinä on kolme välissä (tai ehkä kaksi :D)
     
  2. starma

    starma Member

    Joined:
    Oct 16, 2006
    Messages:
    43
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    kokeilemalla testaamaan, vaikka kaverilta vehkeet lainaksi. jos näköyhteys (ikkunat) toimii varmasti paremmin. välimatka on kyllä pieni, että luulis pelaavan.
     
  3. Blacksun1

    Blacksun1 Member

    Joined:
    Aug 24, 2008
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itsellä on myös tälläinen projekti suunnitteilla. Olen hankkinut verkkokaupasta "Netwjork 54Mbps WLAN-tukiasema" laitteen parilla kympillä. Laite lupaa kantamaksi jopa 300 metriä, mutta itsellä etäisyyttä n. 50m, joten luulisi toimivan. Kerrohan vinkkejä jos saat oman verkon viritettyä.
     
  4. Iguanodon

    Iguanodon Guest

    Pitäis kyllä toimia noin lyhyellä matkalla helposti. Laitteiden valinnalla voi vaikuttaa paljon asiaan.
    PCI-väyläiset sovittimet kannattaa unohtaa, niissä antenni jää usein ikävästi koneen taakse piiloon. USB-väyläisen voi lyhyellä kaapelilla siirtää parempiin asemiin jolloin kantama paranee. Itse asun omakoti alueella ja kääntelemällä sovitinta (Zyxel G-260) eri suuntiin löytyy 6-8 langatonta verkkoa, joista kauimmaisimpien uskoisin olevan n.100-200m päässä.
     
  5. Raippa

    Raippa Member

    Joined:
    Dec 25, 2005
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ketjun avaajalle voisin lähes vannoa, että toimii.
    Reitittimenä mulla A-link 24AP ja läppärillä langattoman yhteyden saa hienosti varastorakennukseen joka on jykevä ja tiilirakenteinen.
    Reititin itse sijaitsee tiilirakenteisessa päärakennuksessa ja vielä kahden väliseinän takana n.15-20 metriä varastosta.
    Aina on yhteys erittäin hyvä tai hyvä.
    Kai noissa reitittimissäkin on eroja mutta ei tuon pitäisi olla matkana suuri eikä seinät vielä estä ainakaan mulla yhteyttä.
    Mitään tukiasemia mulla siis ei ole.
    Ei kun kokeilemaan.
     
  6. kootee89

    kootee89 Regular member

    Joined:
    Apr 20, 2005
    Messages:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jepulis. Kiitoksia neuvoista. Taidan vaan suoraan mennä kauppaan ostaan vehkeet ja kokeilla. Toivottavsti toimii. (verkkokauppaan ainakin voi palauttaa tuotteet :p)
     

Share This Page