wlan-ongelma/ip-osoitteen uusiminen

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by anttimo, Apr 7, 2005.

  1. anttimo

    anttimo Member

    Joined:
    Apr 7, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    eli ongelmana yhteys wlan reitittimeen: läppärin wlankortti löytää yhteyden wlan-reitittimelle mut ei päästä nettiin, XP herjaa että ip-osoitetta ei pystytty uusimaan--> tehty ipconfig/release, vapauttaa ip-osoitteet mutta ipconfig/renew ei onnistu antamaan uusia ip:tä, missä vika??
     
  2. make55

    make55 Regular member

    Joined:
    Nov 4, 2001
    Messages:
    414
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itselläni oli saman kaltaisia ongelmia wlanin kanssa, mutta ne johtuivat tukiaseman viasta. Muutaman kerran piti asentaa Xp uudestaan, että yheys pelaisi, Linuxilla toimi. Tai jos sinulla on oma tukiasema, niin vika lienee siinä ja sen asetuksissa. Niistä en kyllä tiedä mitään.
     
  3. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    866
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    Minulla oli vastaava ongelma. Vika oli siinä, että olin unohtanut verkkoyhteyksissä wlanin tcp/ip-asetuksiin reitittimen ip-osoitteen. Muutin asetukset "hae ip-osoite automaattisesti" -valinnalle niin yhteys alkoi toimia. Toki asetukset reitittimessäkin pitää olla oikein eli ohjekirja on sitten tarpeen. Itselläni on SMC 7804BRAEU -reititin.
     
  4. anttimo

    anttimo Member

    Joined:
    Apr 7, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    kiitoksia vastauksista. ongelma ei ole vielä ratkennut, ip-osoiteasetukset (haku automaattisesti yms.) pitäisi olla asetuksissa kaikki kunnossa. ipconfig/renew -komennolla tulee nyt ilmoitus: [bold]"Virhe uudistettaessa liittymää Langaton verkkoyhteys : Toimintoa yritettiin kohteessa, joka ei ole vastake."[/bold] Mitä hittoa tämä meinaa?? :) Ainiin, reititin on tyypiltään Trendnet TW-435BRM.
     
  5. anttimo

    anttimo Member

    Joined:
    Apr 7, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    unohdin sanoa että pöytäkoneen olen saanut jo toimimaan (käyttis win 2000), tämä xp-läppäri siis nikottelee...
     
  6. syklaami

    syklaami Member

    Joined:
    Mar 17, 2005
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mullakin taitaa olla samankaltainen ongelma. Välillä kun koneen käynnistää, niin tehtäväpalkkiin tulee viesti "Vajaa tai puuttuva liitettävyys" ja nettiin ei silloin pääse. Tämä korjaantuu yhtäkkiä itsestään (ennemmin tai myöhemmin), joskus uudelleenkäynnistyksellä. Yhteyden korjaaminen ei onnistu, XP herjaa että IP-osoitteen uusiminen ei onnistu ja tämä viesti ei häviä ruudusta millään. Silloin ei auta muu kuin uudelleenkäynnistys. Ensimmäisen kerran tämä tapahtui vajaa 2 viikkoa sitten. Mulla on myös WLAN-yhteys käytössä.
     
  7. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    866
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    "Vajaa tai puuttuva liitettävyys" johtuu joko palomuurista tai sitten ajureista. Minulla oli Sygate PF, joka aiheutti tuota vähän väliä. Sitten menin päivittämään ajurit (wlan-kortin piirisarja on RaLink RT2500) ja sama ongelma edessä. Palautin sitten vanhat ajurit, jotka poistivat ongelman. Ilmeisesti olisi kokonaan pitänyt poistaa vanhat ajurit ennenkuin päivitti uuteen. Nyt pelittää ihan hyvin ja kokeilen juuri tuota ZoneAlarmin Wlan-palomuuria.
     
  8. syklaami

    syklaami Member

    Joined:
    Mar 17, 2005
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ahaa, syynä on sitten varmaan Norman, koska ko. ongelma ilmaantui kun mulla oli sekä Norman Firewall ja ZoneAlarm päällä yhtäaikaa. Kiitti avusta *niiaa*
     
  9. anttimo

    anttimo Member

    Joined:
    Apr 7, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    juuh, taitaa olla sitte sama vika (f-securen palomuuri), kiitoksia!
     

Share This Page