WLAN Ongelma

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by spertti, Sep 19, 2005.

  1. spertti

    spertti Active member

    Joined:
    Jun 1, 2005
    Messages:
    1,222
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Elikkäs ongelma on seuraavanlainen. Koneena on kannettava amilo 7640W ja motukkana D-Link 624+. Olen saanut koneen verkkoon kaapelilla ( Welho ) kun pitäisi liittää se Wlanin kautta ADSL:ään ( elisa ) ei oikein tunnu luonnistuvan... En tosiaankaan ymmärrä hölkäsen pöläystä näistä wlan systeemeistä, enkä oikein noista adsl touhuistakaan. Jos joku olis ystävällinen ja kertoisi mielellään erittäin yksinkertaisesti mitä minun kannattaa yrittää tehdä jotta saan yhteyden toimimaan. Kiitos jo etukäteen =) Koneessa on sisäänrakennettu wlan kortti, ja koneen ajuricd:n olen ajanut läpi.
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Ensimmäinen vaihe on se että kannettava löytää tuon D-linkin laitteen, jos ei niin D-linkin asetuksista kannattaa tarkistaa että WLAN on päällä.
     
  3. fkock

    fkock Regular member

    Joined:
    Nov 15, 2004
    Messages:
    1,186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    1.Onko sulla welhon oma modeemi käytössä? Koska kaikki modeemit eivät toimi welhossa...

    2. Mulla näin - Welho modeemi-> Wlan reitin

    3. Sitten menet My network places -> Setup a Wireless network for home and office.

     
  4. ajs

    ajs Regular member

    Joined:
    Mar 1, 2002
    Messages:
    882
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itselläni myös tuo D-link 624+, enkä saanut kannettavalla yhteyttä kuntoon. Yhdisti, mutta jäi noutamaan verkkoasetuksia reitittimeltä. Profiilit ym. olin asetellut moneen kertaan ja asentanut läppärin Intel(R) PRO/Wireless 2200BG-sovittimenkin moneen kertaan uudestaan. Lopuksi poistin käytöstä Intelin oman wlan-ohjelmiston ja annoin Windowsin hoitaa yhteyden muodostamisen ja homma alkoi toimia.

    Tietysti kannattaa ensin käydä läpi D-linkin wlan-asetukset:
    -verkkonimi (SSID)
    -verkkotodennus
    -verkkosalaus
    Noista kannattaa lisäksi disabloida SSID:n näkyminen ulospäin (D-linkiltä), todennukseen valita vaikka VPA-PSK sekä salaukseen TKIP. Lisäksi määrität vielä jonkun KUNNON salasanan: "vA1kKA NuMer01Ta jA k1rJaImIA sEKaiSIn", (mutta ei mielellään mitään järkeviä sanoja). Em. asetukset täytyy tietysti asetella myös läppärin profiiliin (asetukset -> verkkoyhteydet -> sinun wlan-sovitin -> ominaisuudet -> langattomat verkot -> Lisää..) <-- noin ainakin windowsin puolella.

    Win XP sp2:lla taitaa olla myös ohjattu toiminto tuohon hommaan, mutta jos kyseessä on vain kaksi laitetta; reititin ja läppäri, taitaa olla sama vaiva asetella ne käsin.
     
  5. spertti

    spertti Active member

    Joined:
    Jun 1, 2005
    Messages:
    1,222
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Enpä saanut tota toimimaan... Nyt on homma jo delegoitu toiselle, joten no problem. Kone löysi kyllä wlan tukiaseman, mutta ei suostunut menemään nettiin. D-linkin kotisivut tuli tutkittua, mutta apua ei niistä suuremmin ollut. Asetukset ja ajurit olivat omasta mielestäni oikein. Kiitos kaikille avusta, mutta kuten jo sanoin itse en tuohon kyseiseen härpättimeen enää koske pitkällä tikullakaan =)
     

Share This Page