WLAN-ongelmia

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by weelan, Apr 11, 2009.

  1. weelan

    weelan Member

    Joined:
    Apr 11, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve,

    Ongelmia on wlan-verkon kanssa esiintynyt viime aikoina joten päätinpä postata tänne jospa joku viisaampi osaisi auttaa.

    Yhteys on nopeudeltaan (vain) puoli megaa ja tulee siis wlanin kautta koneelleni. Yhteys tulee wlan-tikun välityksellä joka on siis usb-portissa kiinni (Atheros AR5007UG Wireless Network Adapter). Modeemi sijaitsee viereisessä huoneessa, välissä suht ohut seinä. Ja asiaan...

    Ongelmana ovat siis lagipiikit lähinnä pelatessa. Outoa onkin, että esim. nettiä selatessa tai tiedostoja ladattaessa hitautta tai pätkivyyttä ei huomaa tai edes latausnopeus ei poikkea normaalista maksimista.

    Mutta peleissä ongelmaa löytyy senkin edestä. Latency/ping ei tahdo pysyä tasaisena, ja lagometeriin ilmestyy ns. piikkejä tasaisin välein. Tämä tekee pelaamisesta todellakin mahdotonta. Kuva havainnollistaa lagometeriä ja samalla verkon käyttöä.

    [​IMG]

    Outoa on myös, että wlan-verkon signaali on Windowsin mukaan täydet 5/5 palkkia tai huonoimmillaan 4/5 palkkia.

    [​IMG]

    Myös komentorivin netsh wlan show all -komento ilmoitti signaalin vahvuudeksi 80%.

    [​IMG]

    Jos joku ratkaisee, mistä piikit johtuvat niin olen kiitollinen.

    Ja jos joku ratkaisee, miten pääsen niistä eroon niin olen vielä kiitollisempi :>
     
  2. somebodyy

    somebodyy Regular member

    Joined:
    Jul 15, 2007
    Messages:
    1,063
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Saat olla jo taitava jos pelaat puolella megalla (512/512) jotain nettipelejä. Se suositus, että nettipelit toimisivat oikein on kaksi megaa (2/1). Eli liittymä vaihtoon, sanoisin minä..
     

Share This Page