WLAN/Reititin - yhteysongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Tsimi, Jul 13, 2009.

  1. Tsimi

    Tsimi Member

    Joined:
    Nov 21, 2007
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Talouteemme tuli pöytäkoneen seuraksi kannettava kone, ja samalla hommasin D-Linkin DIR-615:n hoitamaan WLAN/reitittimen virkaa. Nyt on ilmennyt internet-yhteysongelmia parina aamuna kun koneet ovat olleet yön pois päältä. Eli kumpikaan kone ei saa yhteyttä nettiin (pöytäkone ethernetillä ja kannettava WLANilla). WLAN näyttäisi kannettavan mukaan toimivan (=yhteys kunnossa). Yhteyden olen saanut kuntoon kun olen irroittanut D-Linkin virtalähteen seinästä ja saman tien tökännyt sen kiinni. Tämän toimenpiteen jälkeen on netti toiminut moitteetta. Tänään sama ongelma ilmeni kun molemmat koneet olivat olleet aamusta lähtien päällä, mutta ei käytössä viimeiseen tuntiin. Asia korjaantui jälleen tällä virtalähteen off/on toimenpiteellä.

    Olisiko kellään tietoa mistä tämä vika voisi johtua, ja miten sen voisi korjata?
     
  2. kane_k

    kane_k Member

    Joined:
    Mar 7, 2006
    Messages:
    88
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    tuli mieleen sellainen vaihtoehto että liekkö wlan purkin internet asetuksissa Connect on demand päällä, eli ko. toiminto katkaisee nettiyhteyden kun sillä ei ole käyttöä ollut toviin. tosin sen pitäisi se myös yhdistää uudestaan kun nettiin yrittää.
     
  3. Tsimi

    Tsimi Member

    Joined:
    Nov 21, 2007
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    En löytänyt asetuksista "Connect on demand" kohtaa.
     
  4. kane_k

    kane_k Member

    Joined:
    Mar 7, 2006
    Messages:
    88
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    ok. eli dhcp:n kautta ilmeisesti saa purkki ip:n.
    ei pysty näkemättä sitten sanoon enää mitään fiksua :)
     
  5. makku78

    makku78 Newbie

    Joined:
    Mar 8, 2007
    Messages:
    0
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Mulla kyseinen purkki tekee tuota joka päivä. Ollaan internet asetuksista boottailtu ja taas on toiminu. Jos löytyy ratkaisua, niin laita viestiä tänne.
     

Share This Page