WLAN salasana hukassa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Dimsum84, Dec 14, 2009.

  1. Dimsum84

    Dimsum84 Guest

    Moro!

    Ostin frendiltä tämmöisen Zyxel p660hw-1 modeemin, mut se ei löytänyt tota langattoman verkon salasanaa mistään. Elikkä mikä neuvoksi, kun pitäisi saada langaton verkko pelittään?
     
  2. apek

    apek Regular member

    Joined:
    Jan 14, 2007
    Messages:
    567
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    38
    Mene selaimellasi osoitteeseen 192.168.1.1 joka on kyseisen laitteen hallintapaneeli.
    Oletus admin salasana on 1234, mutta mikäli salasana on vaihdettu, etkä tiedä uutta salasanaa, niin sinun täytyy palauttaa laite tehdasastuksiin. Tämä onnistuu painamalla laitteen takaa löytyvää reset-nappia muutama sekuntti. Tämän jälkeen hallintapaneelin salasana resetoituu ja se on 1234.

    Kun pääset hallintapaneeliin, niin voit sieltä muokata laitteen asetuksia ja poistaa verkon salasanan, tai vaihtaa sen.

    Lisää tietoa löytyy laitteen manuaalista. Jos sitä ei ole tallessa (paperinen manuaali), niin voit ladata PDF-tiedoston osoitteesta http://www.devicemanuals.com/guide/Network/ZyXEL/ZyXEL-P-660HW-D1-3.40-User-Guide-TkRjNU9EYz.html

    Jos et saa toimimaan, niin kysy lisää neuvoja, tai voit vaikka ottaa yhteyttä suoraan Zyxelin suomentoimistoon.

    support@zyxel.fi
    +358-9-4780-8411
     
  3. Dimsum84

    Dimsum84 Guest

    Moi!

    Joo, mä oon koittanu mennä sinne modeemin osoitteeseen, minkä mainitsit, mutta tämä ei saa yhteyttä. Mun vissiin pitää jotain kautta kaydä säätään tietsikalla ip-osoitteita?
     
  4. apek

    apek Regular member

    Joined:
    Jan 14, 2007
    Messages:
    567
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    38
    Oletko kokeillut IE:llä mennä tuohon IP-osoitteeseen? Joittenkin modeemien/tukiasemien hallintapaneelin kanssa on ainakin itsellä ollut ongelmia esimerkiksi Firefoxilla kokeillessa.

    Ja se tietenkin täytyy huomioida, että hallintapaneelia käyttäessä täytyy laite olla kytkettynä tietokoneeseen. Eli nettijohto laitteesta tietokkoneeseen, tai toiseen adsl modeemiin, jossa tietokone on kiinni. Jos laite ei ole tietokoneessa kiinni, niin ei tietenkään pääse myöskään hallintapaneeliin, sillä kone ei saa yhteyttä modeemiin langattomasti.
     
  5. Dimsum84

    Dimsum84 Guest

    Joo kyllähän toi paraikaa on koneessa kii toi piuha et pääsee surffaan, mut langaton ei pelaa ilman salasanaa.. Firefoxillahan sitä tuli kokeiltua. Siispä taidan koittaa IE:llä ku kerkeän..
     
  6. kirkiisi

    kirkiisi Member

    Joined:
    Jul 19, 2006
    Messages:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joo taitaa olla modeemi sillattuna, eli aseta windowsiin kiinteä ip-osoite niin pääset purkkiin kiinni..:) Siihen homaan pitäisi afterdawnista löytyä selvät ohjeet. Nyt on vähän kiirus niin ei kerkeä itse kirjoitella :D
     

Share This Page