Wlan tökkii, muita mahdollisia muodostustapoja?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Lastuu, Jul 28, 2007.

  1. Lastuu

    Lastuu Member

    Joined:
    Nov 19, 2006
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo ostin tässä muutama päivä sitten uuden tietokoneen, liikkeessä "räätälöivät" minulle semmoisen kuin halusin. No on tässä 1 mutta matkassa eli se kun wlan ei tahdo pelittää toivotulla tavalla.

    Näin aluksi wlan kortti on PCI väylässä ja kortti on: Realtek RTL8185 54M Wireless Lan Network Adapter
    Elikkäs wlan yhdistyy, yhteydenlaatu on erinomainen ja näyttää laadusta voimakkuudesta 100% ja laadusta 80%. Eli pitäisi toimia moiteettomasti. Vika on siinä että netti sammuu välillä. Alapalkissa wlan merkki (eli tietokone ja se tutka siinä) niin siinä se tutka rupeaa vilkkumaan ja netti katkeaa. Varsin turhauttavaa kun tärkeä juttu menossa. Olen katsonut asetuksen useaan kertaan ja en ole huomannut mitään erilaista alakerran kannettavan asetuksiin. Mistähän tämä johtuu?

    Sitten kysyisin että mitä muita tapoja on yhdistää laajakaista koneeseen? Piuha on vaikea duuni kun yläkerrassa tämä toinen kone :/

    Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaisi antaa pientä infoa :)
     
    Last edited: Jul 28, 2007
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Onko varmasti kokoajan tuo yhteys noin hyvä? Täälläkin oli juuri ketju jossa oli ongelmana yhteys alakerrasta yläkertaan.
    Voisiko olla mahdollista että jokin ulkoinen asia häiritsee ja aiheuttaa signaalin laadun heikkenemisen? Kuka asensi ajurit? Onko uuimmat? Tuollaisen ongelman olen saanut korjattua uudemmilla ajureilla.
     

Share This Page