Minulla on telewellin 510-modeemi joka on varusteltu wlanilla ja on kiinni pöytäkoneessa. Läppärinä minulla on Fujitsu-Siemenssin Amilo jotain ja olen yrittänyt saada siihen wlania toimimaan. Modeemista olen laittanut kaikki kohdat samalla tavalla kuin telewellin sivuilla kerrotaan mutta silti kannettava ei löydä verkkoa Kannettavassa on sisäänrakennettu wlan-vastaanotin. Mitä minun täytyy tehdä että saan sen toimimaan?
No löysimpäs vian miksi ei löytänyt verkkoa, oli käytössä 802.11b eikä g. Nyt siis löytää verkon mutta kun se yrittää yhdistää siihen se herken ajan siinä raksuttelee ja sitten totetaa ettei saa yhteyttä tai jotain vastaavaa.
kait koitat alkuunsa ihan ilman minkäänlaisia suojauksia / salasanoja? sit vasta niitä päälle kun yhteys varmasti toimii!
Ei ole mitään suojauksia käytössä ja en varmaan laitakkaan kun ei tässä lähellä asukkaan ketään joka edes tajuaisi mikä Wlan on.
Tuon G version kortin kyllä pitäisi tajuta myös B version verkot. Joissan korteissa on ainakin mahdollista valita/lukita tuo B tai B+G tilaan, yleensä tämä ominaisuus on tukiasemissa.