WLAN-tukiasema haluaa antaa oman IP:n ADSL:n antaman lisäksi

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by pkaelli, Oct 19, 2007.

  1. pkaelli

    pkaelli Member

    Joined:
    Feb 5, 2006
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Pari ongelmaa

    1) WLAN-tukiasema haluaa antaa oman IP:n ADSL:n antaman lisäksi

    Mulla on:

    - kiinteä CAT6 kaapelointi
    - ADSL modeemi on zyxelin Prestige 660H-D1
    - D-Linkin Giganet kytkin
    - Buffalon tukiasema

    Kiinteässä verkossa kiinni koneita:
    - 2kpl XBOXeja XBMCinä
    - 1 kpl PC
    - tulee vielä x360 tai PS3

    Ja WLANin takana 1-2 läppäriä


    Haluan saada kaikki koneet samaan verkkoon. Nyt jostain syystä mun WLAN-tukiasema (Buffalo) haluaa antaa oman IP:n läppäreille, eikä siis suostu välittämään ADSL-purkilta tulevaa.

    En tämän takia pysty printtaamaan PC:ssä kiinni oleviin printtereihin WLANin yli. Samaten tiedostojen siirto ei onnistu.

    Koitin etsiä Buffalosta jotain "DHCP passthru" asetusta, mutta sellaista ei tunnu löytyvän.


    2) Toinen WLAN-tukiasema

    Buffalo ei jaksa kellariin saakka. Mulla on toinen WLAN-tukiasema (Zyxel ZyAir G2000).

    Mitä asetuksia pitää tehdä että saan ko purkin toimimaan siten että kun siirryn läppärin kanssa kellariin, yhteys ei pätki poikki vaan ns "roamaa" sujuvasti pitäen VPN, yms sellaiset yhteydet päällä?

    Kiitos etukäteen avusta!

    Jussi
     
  2. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Saatko ton Buffalon Wlanin sillattuun tilaan ja samalla DCHP relayn päälle tai ainakin DHCP server pois. Itsellä on langalla PC ja Xbox ja langattomassa läppäri ja hyvin toimii yhteydet. Tukiasemana on Dlink, mutta en kirveelläkään muista mmiten sen konffasin...kiinteät IP:t olen laitteille antanut..

    Mitä tuohon roamingiin tulee niin toimiikohan moinen eri valmistajien tukiasemien välillä :p

    Alinkissä muistan nähneeni jotain roaming asetuksia, mutta sen enempää en asiaa osaa nyt sanoa.
     

Share This Page