Wlan uuteen koneeseen

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by biitpete, Jul 28, 2007.

  1. biitpete

    biitpete Member

    Joined:
    May 5, 2007
    Messages:
    86
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mulle tulee kohta uus kone ja aion sijoittaa sen talon ylä-kertaan, siihen pitäs saada netti ja ylä-kerrassa ei ole puhelin-pistoketta. Alakerrassa on adsl-modeemi. On varmaan järkevää ostaa langaton Wlan-reititin ja uuteen koneeseen wlan-sovitin. Koneessa on windows vista home premium 32bit. Eli toimiiko Buffalon (WLI-u2-kg125s)USB-wlan sovitin vistassa ??? Tuo olisi muuten varmaan järkevä sovitin jos vaan toimii vistassa ..? Reitittimeksi järkevä vaihtoehto lienee buffalon WHR-G54S ?
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Langattoman verkon ulottuminen alakerrasta yläkertaan voi olla vaikea. Singaalin vahvuus voi jäädä heikoksi. Täällä on vinkkejä asiaan.
     
  3. biitpete

    biitpete Member

    Joined:
    May 5, 2007
    Messages:
    86
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No miks ei toimis alakerrasta yläkertaan jos kerta toimii huoneesta toiseenkin että välissä on vain yksi väliseinä ?? Reitittimen voin sijoittaa aika lähelle katonrajaa..
     
  4. Pstopper

    Pstopper Regular member

    Joined:
    Nov 14, 2005
    Messages:
    212
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kokemuksesta voin kertoa sen verran että porukoilla on langaton verkko jota käytän heillä vieraillessani. Heidän kone + boxi on alakerrassa, jos olen yläkerrassa huoneessa joka on suoraan yläpuolella on signaali erinomainen. Mutta, jos olen yläkerrassa huoneessa joka on n. 10 metriä sivussa tästä toisesta huoneesta niin signaali on heikko/ pätkii välillä.
     
  5. biitpete

    biitpete Member

    Joined:
    May 5, 2007
    Messages:
    86
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tulin siihen tulokseen, että ostan verkko-kytkimen ja vedän kaapelin siitä ylä-kertaan niin ei tarvitse singnaalin kanssa miettii..
     

Share This Page