Tarvis apua. Wlan tukiasemani on Netwjorkin 54 mbps http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=22203 Nettiyhteyteni on taloyhtiön laajakaista, joka tulee puhelinpistokkeesta>homepna to ethernet muuntimeen>Netwjork Kun menen Verkko-ja jakamiskeskukseen>luo uusi verkko>Määritä reititin tai langaton tukiasema. Yritän siis tehdä wlan-yhteyden kämppääni. Niin toi väittää että Windows on löytänyt verkkolaitteen, mutta sen asetuksia ei voi määrittää automaattisesti. Ja väittää, että laitteeni tarvitsee SSID:in ja WPA-suojauksen, jotka siinä on jo. Siinä on kaksi vaihtoehtoa manuaalisesti, jolla se heittää mut reitittimen/wlan tukiaseman admin sivuille. Ja toinen langattoman verkon asetukset USB-muistitikkuun. Miten minä nyt voin tehdä WLAN:in tällä netwjorkin romulla? Vai onko se jo minulla? Wlan valo palaa, mutta minulla ei ole läppäriä millä testata. Pöytäkoneeni ei myöskään sitä havaitse. Tarkotuksena on käyttää wlania xboxille.
Joo no modeemia mulla ei ole. Eli netti tulee puhelinpistokkeesta>homePNA to ethernet muuntimeen>wlan-tukiasema/reititin. Mutta kokeillaan lyödä asetukset nettiin ilman wlan-tukiasemaa jos mahdollista?
Ota yhteys kaapelilla siihen reitittimeen ja laita reitittimestä Wlan aktiiviseksi. Määritä verkolle SSID (eli verkon nimi) ja WPA-suojausavain. Tämän jälkeen teet saman sille tietokoneelle. Eli luot uuden langattoman lähiverkon ja laitat määrityksiin jo edellä luomasi SSID:n ja WPA avaimen. Yksityiskohtaisia neuvoja en osaa näin yhtäkkiä antaa, kun tuo on ihan outo reititin itselle. (googlella varmaan löytynee)
Kannattaa muuten olla Wpa2 salaus. Se on vielä turvallisempi kuin pelkkä wpa. Ja ennenkaikkea tarpeeksi pitkä salasana.