Wlan-verkon luonti ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Xinho, Nov 6, 2010.

  1. Xinho

    Xinho Member

    Joined:
    Nov 4, 2010
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tarvis apua.

    Wlan tukiasemani on Netwjorkin 54 mbps http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=22203

    Nettiyhteyteni on taloyhtiön laajakaista, joka tulee puhelinpistokkeesta>homepna to ethernet muuntimeen>Netwjork

    Kun menen Verkko-ja jakamiskeskukseen>luo uusi verkko>Määritä reititin tai langaton tukiasema.

    Yritän siis tehdä wlan-yhteyden kämppääni. Niin toi väittää että Windows on löytänyt verkkolaitteen, mutta sen asetuksia ei voi määrittää automaattisesti. Ja väittää, että laitteeni tarvitsee SSID:in ja WPA-suojauksen, jotka siinä on jo.

    Siinä on kaksi vaihtoehtoa manuaalisesti, jolla se heittää mut reitittimen/wlan tukiaseman admin sivuille. Ja toinen langattoman verkon asetukset USB-muistitikkuun.

    Miten minä nyt voin tehdä WLAN:in tällä netwjorkin romulla? Vai onko se jo minulla? Wlan valo palaa, mutta minulla ei ole läppäriä millä testata. Pöytäkoneeni ei myöskään sitä havaitse. Tarkotuksena on käyttää wlania xboxille.
     
  2. jkstone

    jkstone Guest

    Pistä kone kaapelilla kiinni modeemiin ja mene sitäkautta asetuksiin.
     
  3. Xinho

    Xinho Member

    Joined:
    Nov 4, 2010
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo no modeemia mulla ei ole. Eli netti tulee puhelinpistokkeesta>homePNA to ethernet muuntimeen>wlan-tukiasema/reititin.

    Mutta kokeillaan lyödä asetukset nettiin ilman wlan-tukiasemaa jos mahdollista?
     
  4. jkstone

    jkstone Guest

    Kokeileppa.
     
  5. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Ota yhteys kaapelilla siihen reitittimeen ja laita reitittimestä Wlan aktiiviseksi. Määritä verkolle SSID (eli verkon nimi) ja WPA-suojausavain.

    Tämän jälkeen teet saman sille tietokoneelle. Eli luot uuden langattoman lähiverkon ja laitat määrityksiin jo edellä luomasi SSID:n ja WPA avaimen.

    Yksityiskohtaisia neuvoja en osaa näin yhtäkkiä antaa, kun tuo on ihan outo reititin itselle. (googlella varmaan löytynee)
     
  6. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Kannattaa muuten olla Wpa2 salaus. Se on vielä turvallisempi kuin pelkkä wpa. Ja ennenkaikkea tarpeeksi pitkä salasana.
     
    Last edited: Nov 6, 2010

Share This Page