Wlan yhteyden vahvistaminen..

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Mahone, Sep 2, 2007.

  1. Mahone

    Mahone Member

    Joined:
    Sep 2, 2007
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla on netti jaettu naapurin kanssa, adsl wlan modeemilla(A-Link RoadRunner 24AP). ja läppärinä on acer aspire 5020.. Modeemin ja läppärin välimatka on noin 25m ja on pari betoniseinää välissä.. Kone yhdistää wlaniin sillontällön ja ilmottaa singnaalin olevan heikko. Mitenköhän kannattas alkaa parantamaan yhteyttä.. Olen katellut noita antennin rakennushommeleita, mut tiedä minkä kannataisi rakentaa/hommata.
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Onko mitään mahdollisuuksia kiertää noita betoniseiniä? Ne muodostavat tässä näillä tiedoilla suurimman vaikeuden. Siitä betonista läpimeno taitaa olla aika mahdotonta lisäantenneillakin. Suosittelen miettimään miten sen voisi kiertää.
     
  3. Mahone

    Mahone Member

    Joined:
    Sep 2, 2007
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tällähetkellä modeemion ovenvieressä jolloin se periaatteessa menee 1 ovenläpi ja toisen betoniseinän läpi.. Paremmin ei taida saada asetettua.. Lisäantennilla saattaisi saada paremmin sioteltua tuon paikan. Minkäköhänlainen lisäanteenni olisi hyvä?
     
  4. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Lisäantenneista minulla ei ole omia kokemuksia. Niitä on suuntaavia ja ympärisäteileviä. Riippuu siitä miten laitteesi sijoittuvat tukiasemaan nähden, kummanlainen antenni on sopiva.
     
  5. Mahone

    Mahone Member

    Joined:
    Sep 2, 2007
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Pitänee kokeilla suutaava lisäantennia.. Millaisia suuntaavia on? ja mikä on halpa ja hyvä? :)
     

Share This Page