WLAN-yhteys ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Discipl3, Jun 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Discipl3

    Discipl3 Member

    Joined:
    Jan 2, 2006
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs sellainen tapaus että mokkulasta lähtöisin oleva nettiyhteys on jaettu WLAN-modeemin kautta muille koneille, ja niillä tämä yhteys toimiikin moitteetta; myös PS3:lla.

    Ongelma on kuitenkin että kumpikaan talouden kännyköistä ei saa dataa irti purkista. Kännykät on Nokian N86 8MP ja 5800 xpressmusic uusimmilla softilla. Molemmat puhelimet kyllä siis pääsevät kiinni purkkiin mutta varsinaista bittivirtaliikennettä ei tapahdu. Olen yrittänyt myös laittaa IP-osoitteet manuaalisesti puhelimen asetuksiin mutta ei auta.

    Modeemin WLAN-asetuksissa olen käyttänyt kohtaa 1394 Trasnparent Bridging, joka onkin ollut ainoa toimivaksi todetu vaihtoehto nettiyhteyden jakamisen kannalta. DHCP-asetuksia en jostain syystä ole saanut koskaan toimimaan, ja kun windows jakaa mokkulan yhteyden sen on pakko vääntää verkkokortin IP-osoitteeksi jostain syystä 192.168.137.1. Olen yrittänyt myös vaihtaaa modeemia tähän samaan avaruuteen, mutta ei ole muuttanut tilannetta mihinkään suuntaan. Olen täysin nollannut modeemin asetukset useampaan kertaan ja lähtenyt ns. puhtaalta pöydältä. Osittain tämä onkin solmuja aukaissut mutta ongelma ei ole puhelimien osalta poistunut.

    Aikaisemmin meillä toimi kaikki laitteet puhelimet mukaan lukien moitteettomasti, mutta silloin jakamiskeskuksena toimi Ubuntu Linux..
    Windows 7 ei suostu siis yhtä helposti yhteystyöhön ja veikkaisinpa että ongelma piilee kyseisen kirotun käyttöjärjestelmän sisuksissa?

    Vähän kyllä kummastuttaa että miksi kaikilla muilla laittella WLAN-yhteys toimii ongelmitta, mutta luurit jäävät ilman liikenneyhteyksiä.

    Käyttöjärjestelmänä siis tällä hetkellä WIndows 7 Ultimate 64-bit ja Modeemi on Qwestin 2701HG-D (jossa on myöskin uusin firmware sisällä). Emolevy on Intelin DP35DP integroidulla verkkokortilla. Itse olen jo yrittänyt sopeutua ajatukseen että kännykät jäävät ilman nettiyhteyttä, mutta ajattelin täältä vielä vinkkejä hakea. Kiitos.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page