Wlan yhteys pätkii,

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by AkkeDaBes, Mar 21, 2009.

  1. AkkeDaBes

    AkkeDaBes Member

    Joined:
    Nov 14, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Noniin, alan pikkuhiljaa kyllästyä tähän googlaamiseen ja tuloksettomaan surffailuun.
    Minun ongelmani on seuraava: tykkään pelata online FPS peleja mutta ärsyttää kun yhtäkkiä wlan yhteys muuttuu vain paikalliseksi. Minulla on käytössä Windows vista Home premium SP1 ja Netgear wlan purkki.

    Talossa on toinen vista kone (aika uusi, 1vko vanha) ei pitäisi pätkiä siinä kun kukaan ei ainakaan ole valittanu.

    Mun kone on Acer Aspire5920 n.1 vuos vanha.

    Palautin koneen hiihtolomalla tehdastilaan ja on toiminu hyvin sen jälkeen mutta viikko sit huomasin ongelman. Harmittaa ihan helvetisti (anteeksi kielen käyttöni) mutta jos nyt kerran kone on toiminu moitteettomasti yli vuoden ja yhtäkkiä alkaa reistailemaan niin ottaa kyllä päähän.

    KUVA:[​IMG]

    Olen kattonu googlen läpi ja ainakin 10 eri foorumia mutta EI MITÄÄN ratkaisua ole löytyny.

    Toivottavasti joku teistä tech geeeistä osaa auttaa.(Ite oon kans yks)

    Kertokaa jos tarttette lisää infoa.

    Ps.
    ERROR:
    IPv4-Yhteys: Paikallinen
    IPv6-Yhteys: Paikallinen

    NORM:
    IPv4-Yhteys: Internet
    IPv6-Yhteys: Paikallinen
     
  2. somebodyy

    somebodyy Regular member

    Joined:
    Jul 15, 2007
    Messages:
    1,063
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Olethan asettanut verkkoyhteytesi> ominaisuudet> IPV4 ominaisuudet> hae ip ja dns -palvelimen osoite automaattisesti.

    Miten toinen kone on yhdistetty nettiin? Oletko kokeillut pelata langalla, pätkiikö? Pysyyko internet yhteys päällä, eli palaako ethernet/internet valo modeemissa, kun yhteys on vain paikallinen?

    Yleensä tuo johtuu vain siitä, kun internet yhteyttä ei ole..
     
  3. AkkeDaBes

    AkkeDaBes Member

    Joined:
    Nov 14, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    olen netissä langattomasti. en ole koittanut langallisesti kun olen huoneessa jossa ei ole kaapelia vedetty. Sama ongelma paljastui äidin läppärissä joten hankin tänään uuden WLAN-AP:n. Miten tuo dns juttu laitetaan automaattiseksi?

    Kiitos jo etukäteen, AkkeDaBest
     
  4. AkkeDaBes

    AkkeDaBes Member

    Joined:
    Nov 14, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    On taitanut tou mun modeemi nähdä parhaat päivänsä kun vieläkin pätkii :S
     

Share This Page