Wlanilla rajoitettu yhteys

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Ichir, Feb 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ichir

    Ichir Member

    Joined:
    Jun 12, 2009
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei,

    Olen vierailulla tuttavilla uuden läppärin kanssa,(HP Pavillion sleekbook-15 windows 8:lla) enkä saa WLANia mitenkään toimimaan. Ihan aluksi kun yhdistin ensimmäisen kerran valitsin koti ja työpaikkaverkolle jakamisen käyttöön ja netti toimi n. 20sekunttia. Tämän jälkeen olen saanut vain rajoitetun yhteyden WLANin kautta, mutta verkkopiuhan kautta toimii täydellisesti..

    Olen jo lukenut foorumeita ja yrittänyt useita konsteja ja ktuten yleensä, jos mikään ei toimi apu löytyy täältä. Tässä hieman infoa:

    PC: HP Pavilion sleekbook-15 Windows 8
    Reititin: D-link DSL-2740b

    Kokemuksia:
    Kotona kone yhdisti langattomaan täysin vaivatta. Käytössä sonera viihteen mukana tullut thompsonin reititin. Vanhempieni luona elisa viihteen reititin ja sekin toimi täysin moitteetta. Täällä tuttavieni luona, aiemmat läppärini yhdistänyt aina heti ja muiden koneiden netti toimii normaalisti tällä hetkellä.

    Kokeiltu:
    1. PC:ssä verkkosovitittimien ajurit asennettu uudelleen (reitittimen firmwarea ym. en ole päivittänyt)
    2. Verkkosovittimen asetuksista virransäästöt ruksattu pois.
    3. Reititin ja PC käynnistetty uudelleen ja yrittänyt yhdistää useita kertoja.
    4. Verkkosovittimet otettu pois käytöstä ja laitettu takaisin päälle.
    5. cmd-promptissa ipconfiggeja katsonut ja jotain resettejä tein ohjeiden mukaisesti, eivät vaikuttaneet asiaan.

    Odotan tässä olevan takana jotain hyvin yksinkertaista, mutta en vain löydä ratkaisua. Alan epäilemään, että ongelma olisi tuossa D-linkin melko vanhassa reitittimessä ja "uuden"karheassa koneessa, kun kaikki vanhemmat toimii täydellisesti.

    Kiitos jo etukäteen.

    Ratkaistu: Resettasin reitittimen salasanan ja salauksen asetukset.
     
    Last edited: Feb 23, 2013
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page