Wlanin suojaus ei onnistu

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by heiku, Feb 25, 2006.

1. heiku

heiku Guest

En tiedä, onko tämä nyt oikealla alueella. Joku kiltti minut ohjatkoon oikeaan paikkaan, jos olen väärällä alueella.

Ongelmana on siis wlanin suojaus. Kun yritän laittaa WPA-PSK ym juttuja päälle, netti heittää heti toimimasta. Olen yrittänyt etsiä netistä neuvoja, mutta niitä noudattamalla netti ei pelaa.

Jos joku voisi suomen kielellä neuvoa tyhmää. Mä luulen, et puoli kerrostaloa käyttää meidän yhteyttä.

2. Ysf

Ysf Active member

Trophy Points:
    68
    no kun laitat tuon suojauksen päälle wlan-laatikosta niin muistahan laittaa myös wlaniin tulevat tietokoneet käyttämään _samaa_ suojausta. muuten ei tule homma toimimaan.

3. pastor

pastor Guest

Mikäs Wlan-boxi sul on? Tukeeko molemmat, lähetin ja vastaanotin, tuota salausta? Olet kait muutellut niitä asennuksia kun kone on piuhalla kytkettynä wlan-boxiin. Itsellä ainakin piuhan välityksellä on kaikki asetuksien laitot onnistunut kerralla. Langattomasti muutettuna katkaisee yhteyden aika useasti kun muuttelet esim palomuurin tai noita suojaus asetuksia siitä boxista.

4. heiku

heiku Guest

HomeLINE ADSL HLA-WR3000 lukee pohjassa.
    Ei auta vaikka pistän piuhalla ja muutan asetuksia.
    Pitäs vissiin käydä kohta kohdalta läpi tää juttu, kun ei niinku mene perille, mulla siis. Mä oon yrittäny 4kk suojata tätä ja etsiny tietoa, mutta kun ei vain onnistu.
    Onkohan jossakin ohjeet "suomeksi", kun tuota tietotekniikkakieltä ei aina ymmärrä, jos ei ole opiskellut alaa.

5. mk99

mk99 Regular member

Trophy Points:
    28
    tukeeko tietokoneen puoli tuota WPA salausta? kokeile WEPilla

6. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
    Olet siis muuttanut modeemin säätöjä selaimen kautta vai et?

7. marjakat

marjakat Regular member

Trophy Points:
    26
    Minulla on myös tuo HomeLINE ADSL HLA-WR3000 ja se ei tue kuin WEP-salausta.

Selasin vielä käyttöohjeet ja toimituspakkauksen kyljet läpi varmistaakseni asian; ei halaistua sanaa WPA:sta.
    Onko sinulla käyttöohjeet tohon reitittimeen?

8. Pyhimys

Pyhimys Regular member

Trophy Points:
    26
  9. heiku

heiku Guest

Boxi tuli nettiyhteyden mukana, siis ilmaiseksi. Kas kun ei käynyt mielessä käydä valmistajan sivuilla : ) Ei kannata mennä merta edemmäs kalaan, näkyy. Kiitti, noi näytti jo suomenkielisiltä ohjeilta, eiköhän se noilla onnistu.

Share This Page