En tiedä, onko tämä nyt oikealla alueella. Joku kiltti minut ohjatkoon oikeaan paikkaan, jos olen väärällä alueella. Ongelmana on siis wlanin suojaus. Kun yritän laittaa WPA-PSK ym juttuja päälle, netti heittää heti toimimasta. Olen yrittänyt etsiä netistä neuvoja, mutta niitä noudattamalla netti ei pelaa. Jos joku voisi suomen kielellä neuvoa tyhmää. Mä luulen, et puoli kerrostaloa käyttää meidän yhteyttä.
no kun laitat tuon suojauksen päälle wlan-laatikosta niin muistahan laittaa myös wlaniin tulevat tietokoneet käyttämään _samaa_ suojausta. muuten ei tule homma toimimaan.
Mikäs Wlan-boxi sul on? Tukeeko molemmat, lähetin ja vastaanotin, tuota salausta? Olet kait muutellut niitä asennuksia kun kone on piuhalla kytkettynä wlan-boxiin. Itsellä ainakin piuhan välityksellä on kaikki asetuksien laitot onnistunut kerralla. Langattomasti muutettuna katkaisee yhteyden aika useasti kun muuttelet esim palomuurin tai noita suojaus asetuksia siitä boxista.
HomeLINE ADSL HLA-WR3000 lukee pohjassa. Ei auta vaikka pistän piuhalla ja muutan asetuksia. Pitäs vissiin käydä kohta kohdalta läpi tää juttu, kun ei niinku mene perille, mulla siis. Mä oon yrittäny 4kk suojata tätä ja etsiny tietoa, mutta kun ei vain onnistu. Onkohan jossakin ohjeet "suomeksi", kun tuota tietotekniikkakieltä ei aina ymmärrä, jos ei ole opiskellut alaa.
Minulla on myös tuo HomeLINE ADSL HLA-WR3000 ja se ei tue kuin WEP-salausta. Selasin vielä käyttöohjeet ja toimituspakkauksen kyljet läpi varmistaakseni asian; ei halaistua sanaa WPA:sta. Onko sinulla käyttöohjeet tohon reitittimeen?
Valmistajan sivuilta löytyy ohjeet (yllätys) http://194.100.210.250/files/homeline/HLA-WR3000 Salausohje.zip http://194.100.210.250/files/daimlerfi_PDF/HomeLINE_ADSL_esite_web.pdf Eli tukee vain tota web salausta. Ja jos toi boxi tukee MAC-suojausta, ni se kannattaa määrittää kans käyttöön, koska toi web ei oo kovin hyvä suojaus. Ootko ostanu ton boxin lähiaikoina? Aattelin vaan, että tohon hintaan sais parempiakin ja nopeampia.. Langaton verkko vain 11Mbit/s
Boxi tuli nettiyhteyden mukana, siis ilmaiseksi. Kas kun ei käynyt mielessä käydä valmistajan sivuilla : ) Ei kannata mennä merta edemmäs kalaan, näkyy. Kiitti, noi näytti jo suomenkielisiltä ohjeilta, eiköhän se noilla onnistu.