Elikkä minulla olisi muutama .wmv-tiedosto, jotka pitäisi saada poltettuina toimimaan Sonyn dvd-soittimessa. (ei tosin olisi haittaakaan, vaikka toimisi kaiken merkkisissä.) Millä tavalla tiedostot pitäisi polttaa? Nero 7 löytyy, sillä luulisi onnistuvan, vai? Saattaa olla aika hölmö kysymys, mutta olen näissä jutuissa aika käsi. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Aluksi kannattaa konvertoida tiedostot wmv:stä MPEG-2:seksi tällä näppärällä ohjelmalla (freeware). Sitten voit polttaa nuo tiedostot joko suoraan datana DVD:lle tai tehdä nerolla valikollisen DVD:n. Sen teet Nero SmartSmartin kautta - "kuva ja video" - "Laadi oma DVD-videolevy". Neron wizard osaa neuvoa sinua siitä eteenpäin.
Jos haluat tekstit mukaan niin siirrä tämä tiedosto pois: \program files\common files\ahead\dsfilter\NeVideo.ax Sitten nero alkaa käyttämään ffdshowta tms ohjelmaa konvertointiin, jollloin tekstit tulevat mukaan. Eli neron lisäksi pitäisi olla tuo ffdshow asennettuna ja tekstit samassa kansiossa samalla nimellä kuin leffa. Esim. leffa.wmv ja leffa.srt En usko, että tarvitsee muuntaa ensin mpeg-2:si, että voit muuntaa sitten dvd-videoksi nerolla.
Minulla on sillon tällöin nero vetänyt videon ja äänen synkan perseelleen konvertoinnissa, joten olen alkanut käyttää ulkopuolista softaa konverttiin. Mutta joo, ei se välttämätöntä ole.
Entä sitten kun kaikki DVD-soittimet ei osaa noita lukea? Eikö ole varmempaa polttaa levyt DVD-videomuotoon jos vaikka levy eksyisi joskus soittimeen joka hallitsee vaan standardinmukaiset levyt?
MPEG-2 on DVD-videon käyttämä standardi. Ainakin omalla tosivanhalla pansulla toimi datana poltettu MPEG-2 suoraan. Avautui vaan semmonen root/ muotonen vaikko, josta saa selata ihan niinkuin normi PC:ssäkin. Kai niitä on semmoisiakin soittimia, jotka eivät muuta kuin video_ts muotoista rakennetta ymmärrä.
Ei onnistunut mpegiksi muunto, näyttää vain erroria. Voisiko johtua siitä, että videot on ladattu cardrunnerssista (http://www.cardrunners.com/) ja aina kun videon kännistää esimerkiksi Media Playerillä, eteen avautuu valikko, johon pitää laittaa cardrunnerssin käyttäjätunnus ja salasana? Miten tuon "suojauksen" pystyisi poistamaan? Ja vielä yksi kysymys. Miten wmv:t voi muuttaa video_ts muotoon?
Tuon käyttäjätunnus/salasana kyselyn takia niitä ei voi polttaa/muuntaa, itse en valitettavasti ole tietoinen miten tuon voisi poistaa. Kuitenkin pari temppua tulisi mieleen. Ensimmäiseksi kun videota alkaa katsomaan niin se osaisi laittaa nuo tiedot automaattisesta, mutta miten tämä tehtäisiin ei ole minulla tietoa. Toinen voisi olla, kun katsot noita videoita niin jollain softalla kaappaat siitä kuvat, eli periaatteessa tämä toinen softa ottaa 24 tai enemmän kuvaa sekunnissa tuosta videosta jota katsot. Sitten niistä syntyy/ saa tehtyä videon. Haulla kannattaa tuosta etsiä lisätietoa. Tuo video_ts on kansio johon dvd-videossa tallennetaan .vob .ifo ja .bup tiedostot. Eli tuo yllä oleva ohje neroon pitäisi toimia tässä tilanteessa, mutta jos et tekstejä tarvitsee niin tuota NeVideo.ax tiedostoa ei tarvitse siirtää pois. Tässä vielä pari ilmaista softaa jolla voi myös tehdä tuon muunnoksen: http://www.afterdawn.com/guides/archive/avi_to_dvd_avi2dvd.cfm http://nefernetti.com/filmmachine.htm Kuten mainittu, niin oletettavasti et tuotakaan muunnosta voi tehdä niin pitkään kun siinä on se salasanakysely.
Niin vähän luulinkin, ettei onnistu sen salasanakyselyn takia. Fraps löytyy, sillä ilmeisesti pystyy nauhoittamaan tuota videota? AInut ongelma on vain siinä, että videoita on 5 ja kokoa niillä on 80 megasta 120 megaan asti. Eikös Frapsilla nauhoittaessa niistä tiedostoista tule aika isoja?
Tulee, ja jos ei ole kokoversiota, saat max. 30sec pätkiä nauhoitettua. Siitä en tiedä sitten, miten pystyt nauhottamaan salattua videota. Ja mielestäni fraps ymmärtää vain OpenGL ja DirectX "kuvaa", joten työpöytää ei sillä taida pystyä nauhittamaan.