Toimii, mulla on tuossa ollut suse 9.2:ssa VmWare 5.0 trial viikon verran. Asennuksesta vain, että siinä on monta kompastuskiveä, kannattaa ehdottomasti ensin tutkia ja sitten vasta hutkia. Eli ottaa selvää, mitä asennus edellyttää, dokumentointi on kyllä hyvää. Sinänsä ohjelma toimii kuten lupaakin, vakuuttanut kyllä. Itse ajan tuolla XP & AutoCadia ja ellen saa (kuten näyttää) cadia toimimaan emulaattorilla menee VmWare ostoslistalle.
Kokeilin kanssa 5.0 versiota Gentoon päällä. Ainakin w2k, wXP ja Mandrake toimivat ihan kuin omalla mikrollaan. Tosin kokeilu jakso oli aika lyhyt, mutta koitin ihan kuormittaakkin kaikilla mahdollisilla tavoilla. Tulipahan muuten testattua siinä samassa sekin miten pitkään w2k pysyy saastumatta ilman palomuuria ja virusturvaa netissä.. n. 20 min päälläolon jälkeen tyhjä w2k oli niin raskas pyörittää viruksien takia että kaatoi wmwaren.
Ubuntun 5.10 olen yrittäny asennella. Kaatuu siihen kun aletaan konfigurointia tehdä. Herjaa että "no gcc" tai väärä versio gcc:stä Kerneli on ubuntu kerneli joka käänetty gcc-3.4.5 versiolla. asennettuna on kuitenkin 4.0.2, ja tämähän ei tietenkään vmwarelle sovi. Mitenkäs alkaisin ongelmaa ratkomaan? Kernelin kääntö olisi yksi vaihtoehto.