World of Warcraft ja Ubuntu

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by EskoCruu, Jun 10, 2008.

  1. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Olettaisin että näitä ongelmia on kysytty, ja ratkottu täällä... Mutta kun mä en ite henkilökohtasesti millään löydä SUOMALAISTA, selvää ohjetta siihen että miten helkkarissa WoWin saa toimimaan Ubuntussa... Jos joku vaan viitti selittää mitä tehdä, mistä ja miten, olisin erittäin kiitollinen tästä... Linkkejä otan myös vastaan, mielummin suomalaisia semmosia... Eli siis ongelmana on se että en saa WoWia yksinkertasesti toimimaan Winen avulla. (HUOM! Käytän Linuxia vasta 4ttä päivää, joten en tiedä mitään noista ihme console jutuista mitä Ubuntu käyttää yms.)

    Edit:
    KVG (=kato vittu googlesta) Juu, olen kattonut jo, ja eipä tuo googlekaan tässä tapauksessa ole auttanut.. Tai sit mä olen sokee.


    Ylempi juttu "ratkastu"... Toinen kysymys olis, että kun wowin pistää päälle, niin mulla vikkuu taukoamatta se ikkuna, miten fixaan?
     
    Last edited by a moderator: Jun 10, 2008
  2. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Kokeile aivan ensimmäiseksi pistää työpöytäefektit pois päältä, ainakin wowittamisen ajaksi.
     
  3. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Eipä välähtele enään.. Kiitos paljon:)
     
  4. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Uusi kysymys taas... Mikäs mahtaa mättää kun FPS pyörii siinä 2-3välillä?(WoWia pelatessa) Wintoosaa kun käytin niin aina oli korkea. :[
     
  5. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Avaa pääte ja pistä sinne glxinfo. Onko direct rendering päällä?
     
  6. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Sanoopi että "Yes"...
     
  7. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
  8. EskoCruu

    EskoCruu Guest

  9. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Onko ratukassa käytössä vapaat vai Atin tarjoamat fglrx- ajurit. Molemmilla käsittääkseni saadaan 3d- kiihdytys aikaan, vapaimmilla toistaiseksi heikommin.
    Pääte ->
    Code:
    sudo gedit /etc/X11/xorg.conf
    Etsi löytyykö kohtaa:
    Section "Device"
    ...
    Driver "ati"
    BusID "PCI:1:0:0"

    Jos löytyy, on vapaat ajurit käytössä. Testaa tällöin suljettuja ajureita seuraavilla ohjeilla:

    http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Hardy_Installation_Guide
     
  10. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Tommonen tuli?
     
  11. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    Anteeksi tuplaviesti, mutta kone nyt formattu uudelleen, ja Linux asennettu uusiks... WoW toimii ihan ookoosti nytten, mutta joka kerta kun koitan vaihtaa Video asetukisa, niin wow.exe crashaa, miksi? :(

    Edit: Elikkä WoW.exe crashaa heti kun koitan vaihtaa resoo, tai pistää "Triple buffering" päälle... Mahtaako vika olla näyttiksessä?
     
    Last edited by a moderator: Jun 13, 2008
  12. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Atilla on aina ollut kehnot linux- ajurit. Nvidialla taas linux- puolella saadaan yleensä jopa parempaa suorituskykyä kuin windowsilla. Kokeile säätää winen asetuksia, luoda vaikka virtuaalinen näytönkattava työpöytä. Pääte ->
    Code:
    winecfg
     
  13. EskoCruu

    EskoCruu Guest

    En viitti rupeen säätää ton enenpään noita juttuja, WoWi toimii ja elämä kukoistaa =P Kiitti kuitenkin avusta kaikille!
     
  14. kinqq

    kinqq Member

    Joined:
    Apr 8, 2008
    Messages:
    66
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    http://www.fsckin.com/wp-content/uploads/2007/12/applytoforehead-4.zip

    asennan kans wowia ja löysin sivun jossa luki että tuo addon mahdollistaa asetuksien muuttamisen linuxissa. tähän mennessä ei itsellä ole ollut ongelmia wowin kanssa päivityksiä latailen

    edit: niin siis tuo pitää purkaa wow kansioon interface/addons jos sellaista ei ole voi tehdä itse tai käydä pelissä jolloin sen pitäisi ilmestyä.
     
    Last edited: Jul 5, 2008
  15. kinqq

    kinqq Member

    Joined:
    Apr 8, 2008
    Messages:
    66
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    ainoa ongelma on että pitäis tuo HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\ löytää eikä yhtään hajua missä voisi olla
     
  16. kinqq

    kinqq Member

    Joined:
    Apr 8, 2008
    Messages:
    66
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Last edited: Jul 5, 2008

Share This Page