Minulla on koneessa kiinni X-Fi ExtremeGamer Fatality äänikortti. Joku aika sitten ostin HTS3357-12 kotiteatteri setin ja haluaisin kuunnella elokuvien 5.1 äänet kotitatteri setillä. Ostin Creativen digital I/O moduulin koska nämä kortit ovat niin rampoja etteivät suoraan tue optista lähtöä. Noh nyt tilanne on se, että moduuli on kiinni digital i/o flexjackissä ja moduulin ja kotiteatterin välillä on Koaksaali johto. Ongelma on siinä etten saa _mitään_ ääniä menemään johtoa pitkin, olen päivittänyt ajurit ja laittanu kaiken mitä SPDIF löysin päälle, olen myös VLC ja mpc säätänyt asetuksista SPDIF päälle, mutta ääni ei vaan kulje ja alan olemaan aika epätoivoinen. Olen myös valmis panostamaan lisää rahaa tarvittaviin laitteisiin/softiin kunhan toi alkais toimimaan. Ja ei Razerin kortti ei ole ratkaisu, koska teatteri setissä ei ole toslinkkia.
Oletkos vahvistimen asetuksista laittanut oikean kanavan päälle ja vaihtanut sisääntulo linjan analogisesta coaxiaali tuloon? Eli yleensä tuo ylimääräinen sissäntulo on AUX kanava ja sen asetuksista vaihdat sen käyttämään digitaalista sissäntuloa.
Kiitos, oon selannu valikot läpi useempaan otteeseen ja ohjekirjaakin selannut monet kerrat. Kaukosäätimessä on AUX/DI napulla jota en aikaisemmin oikein tajunnut. Häpeäksi joudun ilmoittamaan, että kaikki tämä olisi ollut aivan turhaan jos olisin tajunnut painaa kyseistä nappia vielä toisen kerran jolloin soitin siirtyy juuri tuohon digital tilaan.