X1900 XT:n lämmöt

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Jinpo, Oct 19, 2006.

1. Jinpo

Jinpo Member

Trophy Points:
    11
    Moi!

Olen tässä seuraillut näytönohjaimeni lämpöjä ja ne ovat levossa 50c ja pelikäytössä jopa 77c. Koneeni myös buuttasi itsestään kerran pelatessani fear combattia. Onko nämä lämmöt nomaaleja? Ohjain siis Club 3D Radeon X1900 XT 512MB. Kotelo Antecin P180 ja siinä yläkammion kotelotuulettimet puhaltavat ulos kumpainenkin. Ajattelin hommata näytönohjaimelle tuulettimen heti sen eteneen (työntämään ilmaa ohjaimen läpi, ulos takaseinästä). Tuulettimen paikalle sopisi 120mm tuuletin, paljonkohan tämä mahtaa alentaa lämpöjä?

Ohjaimen lämmöt on katsottu ati catalyst centerista sekä speed fanista, jossa näyttis ilmeisesti on "aux". Molemmissa noin samat lämmöt levossa ja rasituksessa.

Kiitoksia vastauksista :)

2. Ylke

Ylke Regular member

Trophy Points:
    46
    Viileänähän tuo käy jos nuo lämmöt paikkaansa pitävät, eli noista ei pitäisi huolissaan olla. Aux ei ole näytönohjain välttämättä vaan se on jokin anturi mistä ei ole tietoa tai se näyttää virheellisesti tjsp.

3. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    Ihan OK lämmöt; omat pyörivät välillä 50-62 astetta ja olen säätänyt tuulettimen nopeutta suuremmalle Ati Tray Tool:silla.

4. juhha84

juhha84 Active member

Trophy Points:
    66
    Joo ei noi ole vielä lähelläkään huolestuttavaa noi lämmöt. Virallisestihhan tuo kortti kestää jopa 100C. (Vaikka itse karttaisin jo niin korkeita lämpöjä.)

5. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    Itse en ole onnistunut vielä nostamaan lämpöjä edes yli 62 asteen; onkohan sattunut viallinen kortti, kun ei kuumene riittävästi?;)

Share This Page