xbox 360 elite - muutama kysymys

Discussion in 'Xbox 360' started by mrex, Oct 21, 2008.

1. mrex

mrex Member

Trophy Points:
    11
    No, pitkällisen harkinnan jälkeen xbox 360 pro:sta ps2:n kautta päädyin lopulta valitsemaan xbox 360 elite -konsolin. Aluksi olin tyrmännyt koko xboxin, kun luin kaikista keskusteluista vaan punaisista valoista ja toimimattomista laitteista sekä levyjen rikkoutumisista.

PS2 oli jo lähes varma valinta sen edullisen hinnan ja pelivalikoiman takia, kunnes kaveri sitten sanoi, että möi omansa aikoja sitten pois eikä katunut päätöstä: "No sitä ei nyt ainakaan kannata ostaa!" Olin itse tänään jo hakemassa kyseessä olevaa konsolia, mutta laittoi miettimään. Vanhahan se toki on. PS3 on liian kallis kuitenkin satunnaiseksi viihdyttäjäksi. Muutama kysymys jäi kuitenkin vähän auki:

1. Onko tästä Falcon emolevyllä varustetusta elitestä nyt kuulunut viime aikoina mitään pahaa? Falconin kun uskottiin parantavan boxin kuolemat. Jasperia nyt tuskin kannattaa jäädä odottamaan.

2. TV tukee vain PAL 50 standandia, joten pelit, jotka tukevat vain PAL 60:stä, eivät toimi. Etsimälläkään en löytänyt mitään listaa siitä, mitkä pelit vaatii tuon PAL 60 tuen. Televisiota en nyt ala pelikoneen takia vaihtamaan ainakaan seuravaan pariin vuoteen :)

3. Luin (jostain), että nyt syksyllä pitäisi tulla joku päivitys, jolla pelit voi siirtää konsolin kovalevylle ja näin välttyä siltä, että levyt hajoaisivat asemassa ja tietysti se, että dvd-asema ei sitten melua. Onko tätä päivitystä vielä tullut - tai ylipäänsä tulossakaan?

4. Tuohon nykyiseen televisioon konsoli on liitettävä joko s-videon tai scartin kautta. Ilmeisesti scartin kautta kannattaa - tuleeko boksissa tarvittavat kaapelit mukana vai tarviiko varautua ostamaan heti joku kaapeli mukaan? Äänipiuhoille löytyy telkasta liittimet L/R-audio (rca). Joudun käyttämään tavallista scart-paikkaa telkasta, koska "rgb scart" paikka on jo varattu digiboksille.

5. Niin vielä semmoista, että toimiiko nuo kaikki vanhat xbox pelit emulaattorin avulla 360:ssä?

Kiitti avusta - en ole aikaisemmin omistanut pelikonsolia, joten aikamoista selvittelyä vaati moni asia, että pääsi jotenkin kuten kärryille näistä :)

Last edited: Oct 21, 2008
  2. thejammy

thejammy Regular member

Trophy Points:
    46
    1. kyllä nuo falconitkin kuolevat, eivät vaan niin suurella todennäköisyydellä

2.suurin osa peleistä taitaa tukea PAL60 tai pal60/50 asetusta, en ole itse törmännyt vielä yhteenkään peliin joka tukisi vain pal50 ( joku voisi varmistaa tämän...)

3.päivitys tulossa, mutta konsoli vaatii silti dvd:n pelaamiseen, tarkempia tietoja ei vielä tullut

4. tarvittavat johdot tulee mukana ( rca + video piuha + scrat motukka )

5. ei. randomilla osa peleistä toimii osa ei. tuossa lista
    http://www.xbox.com/fi-FI/games/backwardcompatibilitygameslist.htm

3. -iGoR-

-iGoR- Regular member

Trophy Points:
    26
    Pieni tarkennus 3. kohtaan:

Uusi käyttöliittymä valuu boxeihin 19.11. Päivityksen jälkeen on siis mahdollisuus asentaa pelit boxin kovalevylle.

Ja vielä suosittelut itse laitteelle :) Itse olen omistanut XO Eliten noin vuoden verran ja ongelmia ei ole ilmaantunut, mitä nyt muutama satunnainen pelien kaatuminen.

4. mrex

mrex Member

Trophy Points:
    11
    Kiitti vastauksista. Eliten sijaan tuleekin se ensin pähkäilty Pro malli sittenkin. Kun tuota HDMI -telkkaakaan ei kerran ole, joten eipä niillä kaapeleillakaan niin väliä ole. Voi heittää erotuksen pro:n ja elite:n välillä lisäohjaimeen ja peliin :)

Share This Page